پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیمی از عوارض دریافتی گاز برای توسعه تجهیزات مدارس هزینه می شود

0

فرج الله فتح الله پور عصر روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش مازندران در ساری افزود: این در حالی است که این اعتبار برای سال ۹۷ حدود ۲۰ درصد از عوارض گاز مصرفی مشترکان را تشکیل می‌داد.

به گفته وی این مساله برای تسریع در تجهیز و استاندارد سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس کشور است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن در‬ سال‬ تحصیلی آینده‬ بر اساس توافقی‬ که‬ بین وزارتخانه‬ های‬ آموزش‬ و‬ پرورش‬ و‬ نیرو انجام شد، هزینه مصرف آب، برق و گاز در مدارس کشور در صورت رعایت الگوی بهینه مصرف که این الگو نیز تا شروع سال تحصیلی به مدارس ابلاغ می‌شود، به صورت رایگان است.

فتح الله پور اظهار داشت: این در حالیست که در سال گذشته سقف پیش بینی برای رایگان شدن مصرف آب، برق و گاز حدود یک هزار میلیارد ریال بود.

وی خاطر نشان کرد: دستورالعمل اجرایی این توافق در حال نهایی شدن است وتا شروع سال تحصیلی آینده به تمام مدارس سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.
پیش بینی اعتبار ۲۸ هزار میلیارد ریال آموزشی دربودجه سال ۹۸

معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی‌وحرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه آموزشی وزارت آموزش و پرورش برای سال جاری حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال مصوب شده است که نسبت به سال گذشته با وجود محدودیت مالی دولتی افزایش داشته است.

فتح الله پور افزود: علاوه بر آن ۲۷ میلیون دلار نیز از محل صندوق توسعه ملی طبق مصوبه سال ۹۷ قانون بودجه برای ساخت مدارس اختصاص داده می‌شود و این اعتبار می‌تواند اقدام خوبی برای استاندارد سازی مدارس در سطح کشور باشد.

وی برنامه دولت را در حوزه مدرسه سازی، ساخت مدارس بزرگ مقیاس بیان کرد و مدارس کوچک مقیاس با دانش آموز کم را از لحاظ اقتصادی به صرفه ندانست.
اعتبار یک هزار میلیارد ریالی برای چمن مصنوعی مدارس

معاون امور آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین گفت در سال آینده برای نشاط سازی مدارس حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت زمین چمن در مدارسی که قابلیت لازم را برای این کار دارند، مصوب شد.

فتح الله پور خاطرنشان کرد: ساخت سالن‌های ورزشی برای مدارس با وجود هزینه‌های بالا، کارایی زیادی نداشته است و احداث زمین چمن می‌تواند علاوه بر هزینه پایین کارایی بهتری داشته باشد.
کمک ۱۰ هزار میلیارد ریالی دولت به مدارس خیرین ساز
این مسوول سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: به طور میانگین سالانه خیرین حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت مدارس در کشور به دولت کمک می‌کنند.

فتح الله پور اظهار داشت: در سال تحصیلی آینده نیز همین میزان اعتبار را برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تحت تعهد خیرین کمک می‌کند تا این پروژه‌ها زودتر به بهره برداری برسد.

تحصیل ۳۶ درصد از دانش آموزان متوسطه اول کشور در مراکز فنی و حرفه‌ای

مدیرکل کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۶ درصد از دانش آموزان دوران متوسطه اول در مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

سید مصطفی آذرکیش در شورای آموزش و پرورش مازندران افزود: هدایت دانش آموزان به مراکز فنی و حرفه‌ای به منظور مهارت آموزی و به کارگیری اشتغال‌های مهارت پرور در سطح مدارس صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در راستای نظام جامع آموزش فنی و حرفه‌ای مصوب مجلس شورای اسلامی تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و حتی بخش خصوصی باید آموزش و پرورش را در اجرای فنی و حرفه‌ای کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش طرح ایران مهارت و هدایت دانش آموزان به هنرستان‌ها و فنی و حرفه‌ای را در راستای ارتقاء قدرت تصمیم گیری دانش آموزان دنبال می‌کند.

آذرکیش اظهار داشت: وزارتخانه متبوعش در راستای طرح ایران مهارت به دنبال افزایش ظرفیت هنرستان‌ها و تجهیزات مورد نیاز در این مدارس است تا بتواند با بهره گیری از این ظرفیت‌ها طرح همراه با تولید را در مدارس اجرایی کند.

/ ‏۱۸۹۹/‏۶۹۸۲

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.