پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نگرانی از کاهش شمار کشتی گیران در کشور

0

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دبیر عصر چهارشنبه در حاشیه سفر به مازندران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، چندهفته ای مسابقات کشتی در کشور راه اندازی شده است و فردا نیز مسابقاتی در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افت جمعیت کشتی گیران در کشور گفت: بالای یک میلیون کشتی گیر در کشور داشتیم که اکنون به ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر رسیده است و در سفرهای استانی با استانداران، بسیج، سپاه و آموزش و پرورش برای کمک به کشتی جلسه گذاشتیم.

وی به نشست با استاندار و مجمع نمایندگان استان اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید از ورزش اول کشور و کشتی حمایت کنند.

دبیر با اظهار اینکه توجه به فوتبال لازم است، گفت: باید مواظب باشیم که به خاطر توجه به فوتبال ورزش‌های دیگر نظیر کشتی، تکواندو و غیره را نکشیم.

رئیس فدراسیون کشتی درباره توقع استاندار از فدراسیون کشتی مبنی بر حضور مربیان استان در ترکیب هیئت مدیره فدراسیون گفت: در حال حاضر در مهمترین جای فدراسیون، سرمربی آزاد و فرنگی و نونهالان مازندرانی هستند.

وی یادآور شد: همچنین از چهار مربی بزرگسالان دو مربی مازندرانی هستند و این نشان می‌دهد که به کشتی مازندران اعتقاد دارم.

وی با بیان اینکه کشتی برند و نگین مازندران به شمار می‌رود، گفت: در ترکیب هیئت رئیسه فدراسیون نیز سعی می‌کنیم از یک مازندرانی بهره گیری کنیم.

دبیر از انعقاد تفاهمنامه با سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ساری خبر داد و گفت: قرار است طبق این تفاهمنامه کشتی جزو ورزش همگانی محسوب شود تا بتوان روی آن سرمایه گذاری کرد.

وی واگذاری سالن‌های ورزشی روستایی به دهیاران و شوراها برای احیای رشته کشتی را از دیگر تفاهمنامه های صورت گرفته در استان یاد کرد.

کد خبر 5063893
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.