پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمایشگاه ملی صنایع دستی در مازندران آغاز به کار کرد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، آیین شروع فعالیت این نمایشگاه عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان ارشد و هنرمندان صنایع دستی مازندران برگزار شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران درباره این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: هنرمندان ۲۲ استان کشور در ۱۳۵ غرفه کالاهای خود را به نمایش گذاشتند. 

حسین ایزدی افزود: برای سنگین‌تر شدن کفه ترازوی کیفیت این نمایشگاه سعی شده از هنرمندان باسابقه که تولیدات آنها مهر اصالت از یونسکو را دارند دعوت شود و خوشبختانه آنان نیز استقبال کردند.

مهر اصالت یونسکو به آن دسته از صنایع دستی دارای مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، احترام به محیط زیست و مسوولیت اجتماعی تعلق می‌گیرد و هر چهار سال یک بار انجام می شود.

وی ادامه داد : حدود ۶۰ هنرمند که آثارشان مهر اصالت یونسکو و نشان ملی جغرافیایی را دارند در این نمایشگاه کارهایِ دست خود را به نمایش گذاشتند.

به گفته ایزدی علاوه بر عرضه کالاها و صنایع دستی از قبیل گره چینی، منبت ، معرق ، سفال ، جاجیم و دیگر کالاها ، علاقمندان می توانند از فرصت تخفیف برگزاری این نمایشگاه برای خرید محصولات صنایع دستی اقدام بکنند.

وی از اجرای برنامه رادیو نمایشگاه، گروه سرود اقوام و همچنین آموزش صنایع دستی به عنوان بخش های جنبی این نمایشگاه نام برد و گفت : با این کار افراد می توانند از نزدیک با صنایع دستی و شیوه تهیه آنها آشنا شوند. 

نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی از امروز تا اول شهریور ماه در مجتمع نمایشگاه نیاوران واقع در ساری برپاست و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ علاقمندان می توانند از این نمایشگاه بازدید بکنند.

۲۰۹۶  /۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.