پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمایشگاه‌های استانی امسال ۳۶ میلیارد تومان کتاب فروختند

0

رجبعلی سالاریان دوشنبه شب در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب و مطبوعات مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این در حالی است که سال گذشته با برگزاری ۳۰ نمایشگاه استانی ۶۰ میلیارد تومان کتاب فروخته شده بود.

وی با اعلام این که میانگین میزان فروش کتاب در نمایشگاه‎های استانی کشور طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش حدود ۷۵ درصد رشد داشته است، توضیح داد: در حالی که به طور میانگین امسال در هر نمایشگاه استانی حدود ۳۶ میلیارد ریال کتاب به فروش رفت، میانگین فروش سال گذشته هر نمایشگاه حدود ۲۰ میلیارد ریال بود.
مدیرامور نمایشگاههای استانی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی وزارت ارشاد گفت: هم اکنون نیز دو نمایشگاه کتاب در استان های شمالی کشور یعنی گیلان و مازندران در حال برگزاری است و در استان گلستان نیز بزودی برگزار خواهد شد.
سالاریان اظهار داشت: تا پایان سال جاری نیز نمایشگاه کتاب در تمامی ۳۰ استان کشور برگزار می شود و امیدواریم که روند رشد فروش کتاب در این نمایشگاهها نیز ادامه داشته باشد.
وی افزود: استقبال از نمایشگاههای کتاب در استان های کشور رضایت بخش است و گستردگی این استقبال نیز در گرو تبلیغات میدانی و فضای مجازی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با برپایی این رویدادهای فرهنگی به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی است.
سالاری گفت: برپایی نمایشگاههای کتاب استانی توانست تا حد زیادی شور و نشاط اجتماعی را در استان ها ایجاد کند و همه باید در استان ها برای برپایی چنین رویدادی هماهنگی لازم را داشته باشند.
خانه به دوشی نمایشگاه کتاب مازندران
مدیرامور نمایشگاههای استانی وزارت ارشاد همچنین نبود مکان دایمی نمایشگاه کتاب در مازندران به عنوانی استان گردشگرپذیر و دارای شهروندان اهل مطالعه را نقص جدی فرهنگی دانست و اظهار داشت: مازندران از لحاظ نمایشگاههای کتاب در زمره استان های خوب و پرفروش قرار دارد و سنوات گذشته نیز مردم استقبال خوبی از این رویداد فرهنگی داشتند.
سالاری افزود: طبق آمار در سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار مازندرانی از نمایشگاه کتاب بازدید کردند و این رویه نشان داده که هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد نشاط اجتماعی از طریق این رویداد فرهنگی تا حد زیادی محقق شده است.
وی ضعف استان مازندران در نداشتن مکان دایم نمایشگاه کتاب را ” خانه به دوشی ” توصیف کرد و گفت: اگر چه مکان نمایشگاه کتاب چهاردهم نسبت به دوره های گذشته از لحاظ زیرساختی مناسبتر است، ولی تغییر هر ساله مکان برپایی می تواند تا حد زیادی استقبال مردم را تحت شعاع قرار دهد.
چهاردهمین نمایشگاه کتاب و مطبوعات مازندران شامگاه دوشنبه با حضور ۵۵۰ ناشر داخلی و خارجی در ۲۲۰ غرفه آغاز به کار کرد.

امسال نمایشگاه کتاب مازندران در سالن نمایشگاهی سعید واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ ساری در جاده فرح آباد برپا شده است.

سال های پیش نمایشگاه کتاب مازندران در مجتمع نیاوران واقع در کیلومتر ۳ جاده ساری قائمشهر ، در محل نمایشگاههای بین المللی مازندران در قائمشهر و یا در سالن استیجاری در کیلومتر ۷ جاده نکا – ساری برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.