پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – ۱۳ شهریور ۱۳۹۴

1

 

به گزارش آهنگری کیاسری، خبرنگار  پایگاه خبری چهاردانگه، نماز وحدت آفرین جمعه مورخه ۱۳ شهریور ۹۴ بخش چهاردانگه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین تیموری امام جمعه بخش چهاردانگه در شهر کیاسر اقامه گردید.

 

حجت الاسلام تیموری نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و بیان داشت: پیامبر به اباذر فرمود اگر کسی در روز قیامت سه چیز را نداشته باشد آنجا در خسران است ، پرهیزگاری که انسان را از حرام الهی باز می دارد ، بردباری و اخلاق حسنه ، اگر می خواهی گرامی ترین مردم باشی تقوا پیشه کن ( از خدا بترس و حرمت و حریم الهی را حفظ کن).

 

امام جمعه محترم در ادامه بحث های هفته های گذشته بیان داشت: یکی از سئوال هایی که در رابطه با نبوت مطرح کرده بودیم نبوت عام بود ،می خواهیم بدانیم دین پیامبران یکی بود یا چند تا بوده است ، قرآن شریف می فرماید دین، از اول تا آخر جهان، یکی بیش نیست و همه پیامبران بشر را به یک دین دعوت کرده اند و آن اسلام است .همچنین خداوند می فرماید آیا غیر از دین خدا را می طلبید ، هر کس غیر اسلام دین دیگر را بطلبد هرگز از او پذیرفته نمی شود و در آخرت از زیانکاران است.

 

خطیب جمعه کیاسر در فرازی دیگر از بیانات خود به روز تعاون اشاره کرد و بیان داشت: مطابق بیان قرآن اگر تعاون دارید برای تقوا و نیکی باشد و برگناه و عدوان هرگز همراهی نداشته باشید، ایشان اشاره کردند در قانون اساسی آمده است اقتصاد کشور ما بر سه پایه استوار است خصوصی، دولتی و نعاونی . که در تعاونی چند نفر سرمایه شان را روی هم می گذارند و تاسیساتی را درست می کنند هدف این است که سرمایه انحصاراً در دست دولت و افراد خاص نباشد امید است این بخش از قانون اساسی بیشتر فعال شود.

 

وی در ادامه به حادثه ۱۷ شهریور اشاره کرد و بیان داشت: در آن جمعه خونین که به جمعه سیاه معروف شد حدود چهارهزار نفر از مردم در میدان ژاله که به نام میدان شهدا تغییر کرد به خاک و خون کشیده شدند .وی افزود در روز پنج شنبه در روستای اروست یادواره شهدای گرانقدر چهاردانگه را داریم که امیدواریم همه در برگزاری این یادواره دست به دست هم دهند و با حضور گسترده و پرشکوه در این محفل حضور یابیم.

 

امام جمعه چهاردانگه با اشاره به حضور اعضای مجلس خبرگان رهبری خدمت رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: آقا فرمودند این مجلس تضمین کننده حاکمیت اسلامی است و اگر کار خود را به طور صریح و صحیح و استقلال انجام دهد دل مردم آرام است.

 

حجت الاسلام تیموری ادامه داد: مطابق فرمایش رهبر انقلاب مجلس باید برجام را بررسی کند ، حالا باید مجلس نگاه کند که این از حد و مرزی که رهبر فرمود عبور کردند یا نه ، اگر عبور نکردند چه اشکالی دارد برای منافع کشور تصویب شود و دولت هم باید استقبال کند که این توافقنامه را به مجلس بدهد تا مردم تصمیم بگیرند چون نمایندگان مردم در مجلس هستند.

 

ایشان در ادامه گفت: بعضی از دولت مردان و دیگر مسئولین گفتند نیازی به مجلس نیست، چون رییس جمهور امضا نکرد این حرف ها خلاف واقع می باشد. طبق قانون اساسی هر قرارداد و تعهدی قبل ازتصویب مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور حق امضا ندارد، و بعد هم بعد از سخنان مقام معظم رهبری دیگر هیچ کسی نباید بگوید که برجام نیازی به مجلس ندارد.

 

حجت الاسلام تیموری با بیان سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بد حرف زدن امریکا گفت: امریکا خیلی بد حرف می زند و باید تکلیفشان مشخص شود و پاسخ داده شود. اینکه می گویند چهار چوب تحریم ها حفظ می شود اگر این طور است پس چرا مذاکره کردیم و ماهم به نسبت انها اقدام می کنیم و تعلیق خواهیم کرد.

 

گفتنی است در بین نماز جمعه و عصر آقای اسماعیل امینی کیاسری بخشدار چهاردانگه به مناسبت هفته دولت گزارشی از اعتبارات تخصیصی و عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش چهاردانگه ارائه کرد و از مسئولین ادارات بخش خواست امورات مربوط به اعتبارات اداره خود را پیگیری کنند ایشان همچنین انتخاب  آقای نقی شریعت نژاد را به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر کیاسر تبریک گفت و از خدمات آقای خلیل جهان آرای تقدیر و تشکر کرد.

 

 

1 نظر
  1. کیاسری می گوید

    نماز جمعه با محتوی و همراه با روشنگری بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.