پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – 25 مهر ۱۳۹۳

نماز دشمن شکن جمعه مورخه 25 مهرماه 1393 بخش چهاردانگه به امامت حضرت حجه الاسلام و المسلمین تیموری امام جمعه بخش چهاردانگه در شهر كياسر اقامه گردید.

0

 

به گزارش آهنگري كياسري، خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه ساري، حجت الاسلام تيموري با سفارش به تقوای الهی آن را فایده بخش ترین امری دانستند که بعد از مرگ برای انسان اثر دارد و ما باید خود را از قبل برای امتحان و جواب دادن آماده کنیم، اگر مومن و پرهیزگار عالم به دین بودیم و اگر پیرو  اولیاء خدا بودیم خدا کمک می کند، راحت بگوییم الله ربی و محمد نبی والاسلام دینی القرآن کتابی و الکعبه قبلتی و علی ابن ابیطالب و الائمه معصومین من ولده  امامی.

 

خطیب نماز جمعه کیاسر در بخش دیگری از سخنان خود از نمازگزاران خواست نماز جمعه و امام جمعه را مال خود بدانند چرا گه نماز جمعه دولتی نیست بلکه مردمی است و ما زبان گویای شما هستیم اما اگر زمانی دیدید امام جمعه دولتی شد دیگر مال شما نیست، اگر چه مسئولین وظیفه دارند کمک و حمایت کنند، اما امام جمعه وابسته به مردم است.

 

حاج آقا تیموری صداقت و راستگویی را از نشانه های اهل تقوی دانسته و بیان داشتند: در نظام اسلامی از بزرگترین مقام اجرایی تا کوچکترین آن همه باید راستگو باشند، مردم باید هوشیار باشند مبادا خدای نکرده کسانی را توجه کنند که آن ها فقط وعده دروغ می دهند، حرف می زنند اما عمل نمی کنند. با مردم باید صادق بود و به آن ها احترام کرد مبادا خدای نکرده افراد از موقعیت ها و مناصب خود سوء استفاده کنند.

 

امام جمعه محترم در ادامه با اشاره به روز تربیت بدنی و ورزش بیان داشتند: اسلام برای سلامتی جسم و بدن مثل سلامتی روح و روان ارزش قائل است چون با جسم سالم می تواند بهتر خدمت کند و توقعی که از مسئولین داریم برای جوانان امکانات ورزشی را در منطقه فراهم کنند.

 

امام جمعه محترم کیاسر در ادامه به بیان روز  تاریخی مباهله ( 24 ذی حجه ) پرداخت که پیامبر اسلام (ص) و مسیحیان نجرانی قصد انجام آن را داشتند و پیامبر از این طریق حقانیت خود را ثابت نمود و با آوردن اهل بیت خود آن ها تسلیم شدند و مباهله را نپذیرفتند و بدین طریق دشمنان را منکوب کرد. همچنین اين واقعه سند روشني بر مقام بسيار والاي اهل بيت پيامبر مي باشد.

 

خطیب نماز جمعه در پایان با اشاره به 24 مهر ماه سال 74 که مقام معظم رهبری به منطقه چهاردانگه و روستای اروست تشریف فرما شدند این روز را گرامی داشتند و از شورای اسلامی شهر کیاسر و دیگر عزیزانی که در بر پایی مراسم عید غدیر کمک کردند تشکر و قدردانی نمودند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.