پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – 14 شهریور ۱۳۹۳

نماز وحدت آفرین جمعه این هفته به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین تیموری امام جمعه کیاسر برگزار گردید.

0

 

به گزارش آهنگري كياسري، خبرنگار پايگاه خبري چهاردانگه ساري، نماز وحدت آفرین جمعه این هفته به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین تیموری امام جمعه چهاردانگه برگزار گردید.

 

خطبه اول:

امام جمعه محترم با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بیان داشت اگر اهل تقوی باشیم قبر و قیامت و مرگ را غافل نمی شویم ، انسان های سرگرم دنیا و بی تقوا مردن و قبر و برزخ و سئوال و جواب و قیامت را فراموش می کنند خدا نیاورد آن روزی که آدم سرمست و سرگرم دنیای فانی شود و از مردن غافل شود و خیال کند مرگ و مردن مال دیگران است و خیال نکند وقتی مردیم دیگر کسی کاری به ما ندارد: یا اول خوشبختی است یا اول بدبختی.

 

ایشان به بیان امام علی (ع) اشاره کردند که بعد از بازگشت از جنگ صفین خطاب به اهل قبور فرمودند: ای اهل دیار وحشت ،ای اهل محله های تاریک ، ای کسانی که در خاک فرو رفته اید ، ای غریب ها ، ای مردم تنها ،شما جلو افتادید ما پشت سر شما هستیم ما هم بعد از شما خواهیم آمد ، حالا می خواهید خبرهایی به شما بدهم : اما خانه هایتان دیگران صاحب شدند، همسرانتان رفتند پی زندگی خود، سرمایه ها بین ورثه تقسیم شدند ، حالا شما چه خبر دارید؟ امام رو کرد به اصحاب و یاران فرمود اگر اینها اجازه داشتند حرف می زدند و می گفتند برای قبر و قیامت آن چیزی که به درد می خورد تقوی و پرهیزگاری است . امام جمعه محترم در ادامه بیانات خود در رابطه با معاد به عالم بعد از مرگ اشاره کردند و بیان داشتند عالم قبر یعنی عالم برزخ ، که عالمی بینابین دنیا و آخرت است. از امام صادق (ع) روایت شده است که به شیعیانش خطاب می کند به خدا قسم ما ترس نداریم برای شما مگر از برزخ.

 

خطبه دوم:
در خطبه دوم نیز امام جمعه محترم مومنین و مومنات را به تقوای الهی سفارش کردند و فرمودند انسان که اهل تقوی باشد در زندگی اش به اندک روزی حلال بسنده می کند . امام رضا(ع) می فرماید تا وقتی که آدم به کم اکتفا کرد خداوند هم به عمل کمش اکتفا می کند اما اگر بخواهد زیاده روی کند و از هر مسیر و راهی بدست بیاورد خداوند در قبر و قیامت از عمل کمش اکتفا نمی کند.

 

حاج آقا تیموری در بیان مناسبت های هفته میلاد سراسر نور و سرور امام علی ابن موسی الرضا(ع) را به امام زمان (عج)، رهبر انقلاب و همه شیعیان و نمازگزاران تبریک گفتند و قطعه شعری را به همین مناسبت قرائت کردند ( ای باده زلال ولایت به جام تو…).
مناسبت بعدی اشاره به 17 شهریور بوده است که در این روز و در سال 1357که رژیم ستمشاهی هزاران نفر از مردم را به خاک و خون کشید اما مردم عزت و شرف و کرامت بدست آوردند و بنیاد نظام ستم را از بیخ و بن برکندند.

 

امام جمعه محترم به واقعه رحلت آیت الله جباری نماینده مازندران در مجلس خبرگان و امام جمعه شهرستان بهشهر اشاره کردند و این مصیبت را از طرف خود و نمازگزاران جمعه کیاسر به آقا امام زمان و رهبر عظیم الشان و مردم بهشهر تسلیت و تعزیت گفتندو برگزاری تشیع جنازه باشکوه آن عالم بزرگوار را عزتی دانستند که مال خداوند است چون دل ها دست خداست و هرکه را بخواهد عزیز می کند. ایشان در ادامه با اشاره به در پیش بودن برگزاری یادواره شهدای چهاردانگه در شهر کیاسر از بخشدار محترم چهاردانگه و مسئولین ستاد تشکر کردند که کوششان بر این است که یادواره شهدا مردمی باشد و همه دخیل باشند چرا که شهدا مال قشر خاصی نیست و این امنیتی که ما الان داریم به برکت خون شهدا و فداکاری های آنان است. حاج آقا تیموری در ادامه به بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان اشاراتی داشتند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.