پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نقش برآب شدن توطئه‌های ده‌ساله‌ی دشمنان از ثمرات حضور حماسی مردم در انتخابات است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: خطیب نمازجمعه چهاردانگه  در خطبه‌ی اول به ماجرای گفتگوی حضرت امیرالمؤمنین با اهل قبور کوفه پرداخت که بخشی از فرمایشات حضرت چنین است: ای ساکنان دیار وحشت، ای خفتگان در خاک، شما کسانی هستید که پیش از ما رفتید، و ما در پی شما روان. بدانید خانه‌هایی که برجا گذاشتید، دیگران ساکن شدند، زنانتان به نکاح دیگران در آمدند ،مال و اموالتان هم بین ورثه‌ها تقسیم شد. این خبر از طرف ما. بگویید از شما چه خبر؟ اینجا بود که امیرالمومنین برگشتند و یک نگاهی به اصحاب خودشان کردند و فرمودند بدانید که اگر خداوند اجازه‌ی سخن و تکلم به اهل قبور می‌داد، می‌گفتند که بدانید بهترین چیزی که ما می‌توانیم به شما خبر بدهیم، این است که تقوا پیشه کنید.

امام جمعه بخش چهاردانگه با اشاره به درپیش بودن ایام ولادت و شهادت امام هادی و امام باقر علیهما السلام و لیله الرغائب، گفت: ان شاء الله قدر بدانیم ماه رجب را. فردای محشر وقتی صدا زدن این الرجبیون، ان شاء الله صف مردم چهاردانگه زیاد باشد.

وی در تبیین لیله الرغائب اشاره کرد که رغائب از میل و رغبت میآید که انسان باید میل و رغبت بیشتری را برای عبادت صرف کند. که در کتب ادعیه اعمالی برایش ذکر شده.

حجت الاسلام و المسلمین جلایی صلاحی با اشاره به در حال برگزاری پرشور انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر ایران این مسئولیت را امانتی سنگین بر دوش مسئولین بیان کرد و خاطرنشان کرد: تک تک رای های ما در نظام ما و در تضمین آینده‌ی نظام ما دخالت دارد.

وی همچنین انتخابات آزاد و تبلیغات آزادانه را از برکات جمهوری اسلامی ایران برشمرد که بسیاری از کشورها برای آن کشته دادند و هنوز هم در بسیاری از کشورها مانند عربستان زن‌ها حق رای دادند ندارند و شیعیان نمیتوانند در مناصب حکومتی مسوولیتی بگیرند.

خطیب نمازجمعه شهر کیاسر با یادآوری این نکته که انقلاب و مملکت متعلق به مردم است این نکته را گوشزد کرد که: اگر انسان‌های انقلابی، مومن، و دلسوز را انتخاب نکنیم، ممکن است کسانی که بار مسئولیت را به درستی به دوش نمی‌کشند نفوذ کنند.

وی حراست از انقلاب را ادامه‌ی راه سردار سلیمانی برشمرد که به وسیله‌ی شرکت در انتخابات محقق می‌شود و از همه خواست تا در انتخابات شرکت کنند. چرا که در فردای قیامت می‌بایست پاسخگوی تک‌تک شهدا باشیم.

امام جمعه بخش چهاردانگه در ادامه افزود: دیدید که مقام معظم رهبری با اون تواضع خاصشون فرمودند اگر که کسی من رو هم دوست ندارد به خاطر ایران یعنی اگر اون عرق ملی هم اگر دارد فقط به خاطر ایران هم اگر شده بیاید رای بدهد، چون ایران باید حفظ بشود.

وی همچنین نقش برآب شدن توطئه‌های ده‌ساله‌ی دشمنان را از ثمرات حضور حماسی مردم برشمرد.

حجت الاسلام جلایی صلاحی به ذکر برخی ویژگی‌های اصلح پرداخت که ازجمله‌ی آن مومن، شجاع، کارآمد، وظیفه‌شناس، پرانگیزه، وفادار به مردم، نگاه جهادی، مستحکم در برابر دشمن ، شیفته‌ی غرب نبودن، می‌باشد.

وی همچنین کاندیدایی که فقط در ایام انتخابات در بین مردم حاضر می‌شود را مناسب ندانست چراکه مردمی بودن کاندیدا را هم باید در نظر داشت و: کسی که نعوذ بالله از مردم سواری بگیرد فردا به دشمن خوب سواری میدهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.