پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نقش آفرینی صنایع دستی درارتقای اقتصاد جوامع محلی

0

به گزارش خبرنگار مهر، پویا محمودیان پیش ازظهر دوشنبه در نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی با اظهار اینکه مازندران استان بسیار پرتوان از نظر صنایع دستی حساب می‌آید و هنرمندان و صنعتگران زیادی در استان مشغول فعالیت هستند، افزود: اغلب گردشگرانی که به استان سفر می‌کند رهاورد سفرشان تهیه صنایع دستی استان است.

وی با بیان اینکه در بحث صادرات چمدانی تمام تلاش براین است جایگاه صنایع دستی مازندران را ارتقا دهیم و صنایع دستی مازندران به هموطنان در داخل و خارج کشور معرفی کنیم، تصریح کرد: صنایع دستی هنوز به انداز کافی دیده نشده و تمامی سعی این است با توان اداره کل و مسئولان استانی، این آثار معرفی شود.

محمودیان یادآور شد: امیدواریم بعد از بررسی پرونده‌های شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، شاهد ملی شدن شهرهای استان و قرارگرفتن درلیست شهرهای و روستاهای ملی صنایع دستی کشور باشیم که این مسئله منوط به رأی داوران شورای راهبردی است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی از صنایع دستی به عنوان عینی‌ترین بخش در تولید فرهنگ و نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: صنایع دستی نقش آفرینی‌های زیادی در حوزه اقتصاد، ارزآوری، توسعه فرهنگ، ترویج هنر و ارتقای اقتصاد جوامع محلی دارد.

وی یادآور شد: در جلسه شورای راهبردی بررسی پرونده‌های شهرهای ملی دو پرونده از مازندران شامل سفال سلیم آباد و جاجیم آلاشت با حضور فرمانداران، اعضای شورای شهر و غیره بررسی شده است.

کد خبر 5023656
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.