پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رفع تصرف از ۳۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی در چالوس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

هادی بزرگی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در چالوس از آزادسازی  ۳۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: این رفع تصرفات در قالب ۴ فقره، در مناطق روستای الیت، سیاه بیشه، حاشیه جنگلی سینوا و عجول دره موسوم به سرلو در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ و تعدادی در راستای احکام قطعی و همچنین ۲ دستگاه اعیانی و یک باب دام سرای در معیت نیروی انتظامی و با همراهی نیروهای حفاظت از ید متصرف خارج و مورد تخریب قرار گرفت.

وی افزود: با اجرای ۲۸ فقره از ابتدای سال تاکنون ۴۱ هزار و ۲۱۷ مترمربع از اراضی ملی شهرستان چالوس به منظور حفظ انفال و عرضه‌های ملی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

بزرگی خاطر نشان کرد: منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی متعلق به همه نسل‌ها است و بر این اساس حفظ و حراست از آن مشارکت همگانی به‌ویژه نهادها و سازمان‌های مرتبط را می‌طلبد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس حفاظت از اراضی ملی را اولویت مهم و اصلی منابع طبیعی دانست، و اظهار کرد: در این راستا تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چالوس به طور مستمر عرصه‌ها را مورد رصد قرار می‌دهند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مراتب را فورا از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش فارس؛ شهرستان چالوس متشکل از شهر چالوس و بخش مرزن آباد است که با ۱۶۱ هزار هکتار اراضی ملی در غرب استان مازندران قرار دارد که همواره اراضی این شهرستان با توجه به ارزش بالا و آب و هوای مناسب همواره مورد تصرف سودجویان قرار می‌گیرد.

 /۳۱۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.