پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نقشه بخش دودانگه در سال 1342

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: هزار جریب تاریخی  به دو قسمت  دودانگه  و چهاردانگه تقسیم شد. در سال 1316 که تقسیمات کشوری بر مبنای استان، شهرستان و بخش انجام گرفت، بخش های تاریخی دودانگه و چهاردانگه به عنوان  اولین بخش هایی از شهرستان ساری بودند که تشکیل شده‌اند.

با گذر زمان هر روز از مساحت و تعداد روستاهای بخش چهاردانگه  و دودانگه کاهش پیدا کرد. روستاهای  برای  تشکیل استان سمنان، شهرستان و بخش های   جدید   جدا شدند . مثلا جدا شدن دهستان شهریاری از چهاردانگه  تاریخی و الجاق آن به بهشهر و تشکیل شهرستان بهشهر، جدا شدن دهستان هزار جریبی از چهاردانگه و الحاق آن به نکا و تشکیل شهرستان نکا و جدا شدن دهستان پشتکوه از بخش دودانگه تاریخی و الحاق آن به سمنان، جدا شدن تعدادی از روستاهای دودانگه و چهاردانگه جهت تشکیل بخش کلیجانرستاق.

در این سال های طولانی تمام اقدامات برای نابودی بخش های تاریخی دودانگه و چهاردانگه انجام گرفت و این روزها دودانگه و چهاردانگه اصلا حال و روز خوشی ندارند.

بخش هایی که در تاریخ مازندران اثر گذار ترین بخش ها بودند.

در نقشه دودانگه که مربوط به سال 1342 می باشد، در این نقشه دودانگه از 5 دهستان تشکیل شده است. 1- دهستان پشتکوه که الان به استان سمنان الحاق شده است 2- دهستان نرماب که به بخش چهاردانگه ملحق شده است 3- دهستان فریم 4- دهستان بندرج 5- دهستان بنافت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.