پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نظام ارجاع الکترونیکی در مراکز درمانی دولتی مازندران کلید خورد

0

گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حامد روحانی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران کاهش هزینه و تسریع در درمان بیماران را از مزیت‌های نظام ارجاع دانست و افزود: در مرحله اول بیمارانی که نیاز به درمان سرپایی دارند به صورت الکترونیکی از پزشکان خانواده به مراکز درمانی دولتی و پزشکان متخصص معرفی می‌شوند و در صورت نیاز به درمان بیشتر و بستری، این سطح از مراحل پزشکی و درمانی در مراکز درمانی دولتی و بیمارستان‌ها پیگیری می‌شود.
وی گفت: در مرحله دوم نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیکی نیز در سال جاری در مراکز دولتی مازندران اجرایی می‌شود و کاغذ از تمام مراحل کاری درمانی در مراکز دولتی این استان حذف خواهد شد.

روحانی زاده از تمامی مراکز درمانی خواست تا کارهای درمانی را در قالب ارجاع الکترونیکی به عنوان یک وظیفه پیگیری کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: با همگانی شدن تمام مراحل نظام ارجاع الکترونیکی در مراکز درمانی دولتی در مازندران، این طرح در مراکز درمانی خصوصی و داروخانه‌ها نیز با تعبیه امضا الکترونیکی برای پزشکان عملیاتی می‌شود.

وی افزود: در زمانی که این طرح تمام و کمال در مراکز درمانی دولتی و خصوصی اجرایی شود، در هزینه‌های دولتی صرفه جویی خواهد شد و این منابع مازاد می‌تواند در سایر بخش‌های درمانی به کار گرفته می‌شود.
روحانی زاده گفت: اگر چه امکان مقاومت از سوی برخی از مراکز درمانی دولتی و خصوصی در سطح استان پیش بینی می‌شود، ولی با همگانی شدن طرح نظام ارجاع؛ نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیکی و همراهی بیمه‌ها، این مراکز نیز بناچار باید خود را در قالب طرح قرار دهند.
وی افزود: در شرایط فعلی نظام ارجاع، نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیکی مراکز درمانی دولتی با بیمه سلامت استان مازندران عملیاتی شد و در آینده با سایر شرکت‌های بیمه‌ای نیز اجرا می‌شود.
در مازندران ۲۵ بیمارستان دولتی با ۴ هزار تخت فعال است.
۶۹۸۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.