پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

موسیقی محلی « پهلوون ریکا» ویژه دفاع مقدس در مازندران تولید شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، روح اله ایرانمهر پیش ازظهر شنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی برنامه‌های دفاع مقدس از تهیه و تولید دو موسیقی «پهلوون ریکا» و «بازگشت پرستوها» در مازندران خبر داد و اظهار داشت: این دو اثر به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی تولید می‌شود.

وی افزود: موسیقی «پهلوون ریکا» و «بازگشت پرستوها» کاری از بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با مشارکت صدا و سیما و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که ضبط آن ساعت ۱۵ الی ۱۷ عصر امروز در استودیو فرهنگ‌خانه مازندران کلید می‌خورد.

ایرانمهر ادامه داد: این دو اثر هنری با صدای استاد «محمدرضا اسحاقی» و گروه موسیقی دشتستان به کارگردانی «هادی محمدی درواری» تهیه و تولید می‌شود.

این مسئول افزود: «پهلوون ریکا» موسیقی به زبان محلی مازندرانی است که نقش پر رنگ جوانان مازندران در عرصه دفاع مقدس به‌ویژه شهامت و پایمردی این عزیزان در دوران اسارت به قالب هنر درآورده است.

ایرانمهر ادامه داد: موسیقی «بازگشت پرستوها» نیز به موضوع ورود آزادگان عزیز و شور حال وصف ناپذیر مردم این استان در استقبال از این سبکبالان عاشق می‌پردازد.

وی در پایان گفت: از این دو اثر حماسی محلی مازندرانی در روز ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن رونمایی می‌شود.

کد خبر 4988133
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.