پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

موج دوم کرونا سبب همه گیری بیماری شده است

0

فرهاد باقریان در گفتگو با خبرنگار مهر از وخیم‌تر شدن حال بیماران اورژانسی غیرکرونایی در صورت عدم مراجعه به موقع به بیمارستان‌ها به جهت ترس از کرونا خبر داد و اظهار داشت: موج دوم کرونا باعث ایجاد همه گیری در سطح شهر با آماری به مراتب بالاتر از موج اول شده و حدود ۴۰ درصد بیمارستان‌های سطح شهر از بیماران کرونایی پر شده است.

وی گفت: بیماران اورژانسی نیازمند به بستری با علائمی غیر از کرونا از ترس وجود کرونا متأسفانه به بیمارستانها مراجعه نمی‌کنند و عواقب وخیمی در منزل برایشان رخ می‌دهد.

متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: باید با کمک هم از پیشرفت زنجیره انتقال با راهکارهای ساده ای که وجود دارد جلوگیری کنیم و تا آنجایی که ممکن است در تمام موارد از ماسک استفاده کنیم.

باقریان با اشاره به اینکه شست و شوی دست با آب و صابون و مواد ضدعفونی کننده فراموش نشود، ادامه داد: از تجمعات و از سفرهای بی مورد و ازمراجعه به بیمارستان‌ها در صورتی که بیماران نیاز به بستری اورژانسی ندارند، خودداری کنند.

وی ادامه داد: اگر علائم خفیفی وجود دارد باید در منزل ماند و قرنطینه خانگی را رعایت کرد و در صورت وجود علائمی مثل تب بالا، سرفه‌های خشک و تنگی نفس با مشاوران پزشکی تماس گرفته شود.

کد خبر 4989033
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.