پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چشمه سورت باید تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار می شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:عباسعلی رضایی روز شنبه در شورای اداری شهرستان ساری اعلام کرد: سالها است که مردم مرکز استان و همچنین مسافران از ترافیک سنگین خودرویی بازار میوه و تره بار شهر ساری رنج می برند و امروز به بزرگ ترین معضل استان تبدیل شده است .

وی با بیان اینکه حتما و بدون هیچ ملاحظه ای پایان مهلت اعلام شده درهای بازار میدان تره بار ساری پلمپ خواهد شد، افزود: نمی توان به بهانه برخورداری 100 غرفه دار هر روز زندگی 300 هزار نفر را مختل کرد.

فرماندار مرکز استان مازندران به مسئولان مربوطه شهرستانی و کسبه بازار هشدار داد که باید هر چه سریع تر نسبت به ساخت مکان جدید و جابه جایی اقدام کنند.

گفتنی است که پیش از این فرماندار ساری در اردیبهشت امسال اعلام کرد که بازار میوه و تره بار ساری تا پایان زمستان امسال مهلت دارند که نسبت به اتمام پروژه بازار جدید و جابه جایی اقدام کنند.

بازار میوه و تره بار جدید مرکز استان از همان طرح های دولت گذشته است که در سال 1386 کلنگ زنی و به فراموشی سپرده شد.

گفتنی است که در حال حاضر تعداد غرفه‌ میدان میوه و تره‌بار  94 غرفه است و با انتقال به مکان جدید به  155 غرفه افزایش می‌یابد.

مکان جدید بازار میوه و تره‌بار در کیلومتر پنج جاده ساری به قائمشهر است و در زمینی به مساحت 21 هکتار در دست ساخت است که 10 برابر بزرگتر از مکان فعلی آن می باشد.

چشمه سورت باید تا پایان سال به بخش خصوصی منتقل شود

فرماندار ساری در این نشست همچنین به موضوع انتقال چشمه سورت به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: باید تا پایان سال با برگزاری مزایده این منبع درآمدزایی به بخش خصوصی انتقال واز آن بهره برداری گردشگری شود.

رضایی انتقال چشمه سورت به سرمایه گذار بخش خصوصی را اولویت بخشدار منطقه چهاردانگه دانست و افزود: البته این مسئله باید با هماهنگی میراث فرهنگی و منابع طبیعی باشد و علاوه بر آن اهلیت سرمایه گذار نیز باید به دقت بررسی شوود .

وی به نیروگاه زباله سوز ساری نیز اشاره کرد و گفت : مسئولان وقت 14 سال پیش قولی به مردم مرکز استان و منطقه چهاردانگه داده بودند (محل دفن زباله مرکز استان)که هنوز این وعده عملی نشد.

فرمانداری ساری طولانی شدن بهره مندی از یک کارخانه زباله سوز آن هم به مدت 14سال غیر قابل توجیه دانست و افزود: باید مسئولان شهرستان و استان با استفاده از تمام توان خود و دستگاه های بالا دستی راه حل جدی بیابند.

رضایی خواستار اعتبار به موقع از مسئولان شهرداری مرکز استان و دیگر دستگاه های متولی شد و افزود: برای پیمانکار نیز روز شمار تعیین کرده ایم و باید بر اساس این روزشمار جز به جزء کار را به ما تحویل دهد.

وی همچنین پروژه جاده ساری – نکا را از دیگر چالش های مرکز استان دانست و افزود: باید همه از خود بپرسیم چرا باید یک پروژه چند کیلومتری اینقدر طولانی باشد و چرا باید مردم حدود یک دهه منتظر افتتاح این جاده باشند؟

وی از مسئولان راه و شهرسازی استان و شهرستان خواست در این زمینه پاسخگوی مردم بوده و از تمام ظرفیت های خود استفاده کنند .

فرمادار ساری بهره مندی از وزیر راه و شهر سازی که پیش از این استاندار مازندران بود را بهترین فرصت دانست و افزود: اقای اسلامی کاملا به مسائل و مشکلات مازندان آشنا است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

رضایی در پایان با بیان اینکه اولویت ما اتمام طرح های نیمه کاره است که از گذشته برای ما یادگاری مانده ، افزود: ارائه طرح و پروژه های جدی تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و باید همه تمرکز را بر اتمام پروژه های نیمه کاره بگذارد.

وی تعریف پروژه های متعدد را نه تنها باری اضافه بر دوش دولت دانست ، گفت: این مسئله باعث بالا رفتن سطح توقع مردم شده و انها را نا امید خواهد کرد.

/1899/7335

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.