پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وضعیت امنیت دریایی کشور مناسب است

0

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: وضعیت امنیت دریایی کشور مناسب است.

امیر دریادار تورج حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امنیت دریاهای کشور در وضعیت مناسبی به سر می برد، اظهار کرد: با توجه به  توقیف کشتی نفتکش کشورما در تنگه جبل الطارق مقام معظم رهبری فرمودند که این یک اقدام دریایی بود که توسط کشور انگلیس انجام شد و بایستی یک اقدام مقابله به مثل انجام می شد که برادران سپاهی ما در تنگه هرمز بنابر مأموریتی که از ستاد کل نیروهای مسلح به آنها ابلاغ شد این کار را به خوبی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه با حضور نیروی دریایی ارتش در دریای عمان تنگه هرمز و اقیانوس هند امنیت کاملاً برقرار است و ما مشکل خاصی نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر ناو گروه ۶۳ ارتش در خلیج عدن و دریای سرخ مشغول گشت زنی است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی را در مجامع بین المللی از وظایف نیروی دریایی دانست و گفت: حفاظت از منافع جمهوری اسلامی در آب‌های انحصاری و فلات قاره از دیگر وظایف نیروی دریایی است که تاکنون توانسته است این کار را به خوبی انجام دهد.

دریادار حسنی‌مقدم در ادامه با بیان اینکه ما از پیشکسوتان و کسانی که در گذشته جزء نیروی دریایی بودند، درس یاد گرفتیم، یادآور شد: این‌ها از جمله کسانی بودند که ۷ آذر سال ۵۹ را رقم زدند و کسانی که در ۲۹ فروردین در ناوشکن سهند و ناوچه جوشن رودررو و مستقیم با آمریکا جنگیدند و امروز  شهدای را تقدیم جامعه اسلامی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم باید درسی را که یادگرفتیم به خوبی پس دهیم بنابراین در گذشته متوقف نمی شویم و وز کار اصلی‌مان هم غفلت نمی کنیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هدف ما این است که بتوانیم در محیط پیرامونی خودمان امنیت سازی کنیم و با قدرت در دنیا ظاهر شویم، افزود: به حول و قوه الهی تا به امروز توانستیم حول محور ولایت و تحت فرماندهی معظم کل قوا همه این کارها را به خوبی انجام دهیم.

امیر دریادار حسنی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که نیروی دریایی چه تسلیحات جدیدی را به ناوگان خود اضافه خواهد کرد، بیان کرد: در این زمینه برنامه هایی وجود دارد و تلاش های ما بر این است تا بتوانیم به اهداف دفاعی خود برسیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرف ده روز گذشته امکانات جدیدی از جمله ناو اطلاعاتی و زیردریایی و بالگرد ای بی ۲۱۲ به منطقه جاسک  ملحق شده است، لذا تلاش ما این است آمایش بندی های خوبی در مناطق جنوبی کشور انجام شود و یک قلمرو های اقدامی را ایجاد کنیم تا از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.