پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی ۳۱ فرصت سرمایه‌گذاری مازندران در کیش

0

 به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سیف‌الله فرزانه گفت که ۱۴ طرح هتل ۵ ستاره، هتل، متل و هتل آپارتمان، چهار طرح در حوزه گردشگری دریایی و ۱۳ طرح در حوزه مجتمع‌های گردشگری و بین‌راهی در این سمپوزیوم معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲» پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو و حضور این کشورها در سمپوزیوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای عضو اکو در جزیره کیش، افزود: طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو نگاهی ویژه‌تر به گردشگری نسل سوم دارد؛ چراکه ما اشتراکات زیادی با کشورهای عضو اکو در حوزه مسائل فرهنگی اعم از موسیقی، سبک زندگی، آداب و رسوم و بسیاری از معیارهای اجتماعی دیگر داریم و این نزدیکی می‌تواند امتیازی برای گردشگری باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران گفت: طراحی سازوکار انتخاب و اعطای امتیاز پایتخت گردشگری و برای یک سال می‌تواند به توسعه پایدار گردشگری و اقتصاد محلی، افزایش سطح رفاه و زندگی مردم استان میزبان کمک کند.

فرزانه با اشاره به وجود ١٧٣طرح گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲۴۵هزارمیلیارد ریال در حال ساخت در استان، افزود: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این سمپوزیوم، شروع جدی برای ورود به عرصه‌های اقتصادی در رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ خواهد بود.

 پیشنهاد میزبانی مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو (سازمان همکاری اقتصادی) حدود ۶ ماه پیش از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور (رئیس سازمان میراث فرهنگی وقت) داده شد و  ۱۲ مهر ماه امسال به تصویب هیات وزیران کشورهای عضو اکو در تاجیکستان درآمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.