پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی دکتر عالیه زمانی کیاسری

3

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: دکتر عالیه زمانی کیاسری در اول اردیبهشت  ماه 1349 در بخش چهاردانگه شهرستان ساری متولد شد . مادر وی صدیقه زمانی،فرزند عالم ربانی آیت اله حاج شیخ اسداله زمانی کیاسری و خواهر آیت اله حاج شیخ مهدی زمانی است.آیت اله حاج شیخ اسداله زمانی کیاسری بعد از سالها تحصیل در حوزه علمیه نجف،  به درجه اجتهاد نایل گردیده  بود.

          پدر وی مرحوم مصطفی زمانی معروف به حاج مجتبی، معلم دلسوز و وارسته که بیش از سی سال از عمر با برکت خود را صرف خدمت به دانش آموزان منطقه چهاردانگه و شهر ساری نمود. معلمی خوش نام و شایسته که سالیان طولانی، مدیریت مدرسه ابتدایی شهید قائمی (جعفری) ساری را بعهده داشت. مرحوم حاج مجتبی از چهره های محبوب و مذهبی ساری و همانند سایر معلمان، بسیار ساده زیست بود.منزل ایشان در سال های پیش و پس از انقلاب به عنوان پایگاه دانشجویان، دانشگاهیان و فرهیختگان ساری محسوب می گردید.

     دکتر زمانی تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خود را درشهر ساری به پایان رساند.خلاقیت و پشتکار، دو خصیصه ای بود که وی را بعنوان دانش آموز ممتاز در همه مقاطع تحصیلی معرفی نمود  و همزمان با اخذ دیپلم با رتبه ممتاز در سال67، در کنکور سراسری همان سال در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد.بعد از طی مدت هفت سال با دفاع از پایان نامه در شهریور74 با اخذ دکترای پزشکی عمومی فارغ التحصیل گردید و مهر 74 را با تحصیل در رشته تخصصی بیهوشی و مراقبت های ویژه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز نمود. پس از گذراندن دوره سه ساله تخصصی ودفاع از پایان نامه تخصصی، در آزمون سراسری دانشنامه تخصصی در شهریورسال 77 شرکت نموده، با کسب بورد تخصصی بیهوشی و مراقبت های ویژه فارغ التحصیل گردید.

             پس از اتمام تحصیلات از مهر 77، به عنوان متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه در مراکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) وحضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان ساری شروع به کار نمود و از مهر 78 نیز به عنوان عضو هیئت علمی گروه آموزشی بیهوشی و مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به فعالیت علمی و درمانی خود ادامه داد.

           وی در سال 1379 بامهندس عباسعلی خوش اندام ازدواج نمود و دارای دو فرزند پسر و دختر می باشد.

            دکتر عالیه زمانی در اسفند 77 به ریاست بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) ساری منصوب گردید و با اعمال مدیریت علمی و کارآمد توانست موجبات تحولی عظیم در آن بیمارستان را فراهم نماید. بعد از دوره مدیریتی دربیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان نماینده تام الاختیار ریاست محترم وقت دانشگاه،جهت راه اندازی و مسئولیت مرکز آموزش مهارت های بالینی دانشگاه علوم پزشکی مازندران (Skill Lab) منصوب گردید که بافعالیت شبانه روزی وی در تجهیز و راه اندازی آن، آموزش پزشکی وارد مرحله نوینی شد.سپس به عنوان رییس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به فعالیت مدیریتی درمراکز علمی ادامه داد. وی ضمن موفقیت در اداره آن مرکز علمی، در رشته تخصصی خود نیز در حوزه های متنوع آموزش و درمان همواره کوشا بوده و پژوهش های متعدد خود را نیزبا چاپ مقالات در مجلات معتبر داخلی و خارجی و سخنرانی در کنگره ها و سمینارها وتالیف کتاب  ثبت نموده است.

            در سال 89 ریاست بزرگترین مرکز آموزشی درمانی استان مازندران، مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) شهرستان ساری راپذیرفت و با برنامه ریزی و تلاش و پیگیری مستمر و ایجاد فضای مناسب جهت رشد و شکوفایی، زمینه حضور موثرو پویا را برای اعضای هیات علمی، کارکنان، پزشکان و دانشجویان و دستیاران، فراهم نمود.کسب درجه یک عالی در ارزشیابی، راه اندازی رشته های متنوع تخصصی و فوق تخصصی نظیر طب اورژانس، جراحی مغز و اعصاب، احداث و تجهیز وراه اندازی بخش های مختلف از جمله اورژانس، مرکز رادیو تراپی، آزمایشگاه، بخش مراقبت های ویژه نوزادان ، گوارش، کلینیک فوق تخصصی مرحوم مصطفویان و کسب رتبه برتر در ارزشیابی اعتبار بخشی در کشور، تنها گوشه ای ازمدیریت برنامه محور همراه با جلب مشارکت فعالانه و تاثیر گذار مجموعه عظیم انسانی شاغل در مرکز با مشارکت خیرین، جهت اداره امور بوده است. دکتر زمانی هم اکنون به عنوان مدیرگروه آموزشی بیهوشی و مراقبت های ویژه دانشگاه ، به فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و درمانی در جهت ارتقاء کیفیت خدمات سلامت برای جامعه می پردازد ودر مقطع کارشناسی ارشد حقوق عمومی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد تهران – شمال مشغول به تحصیل می باشد.

خانم زمانی در سال ۱۳۹۴ سازمان خیریه همت عالی مازندران را برای ورود جدی تر به عرصه خدمتگزاری داوطلبانه تاسیس کرد و طی این مدت در بخش های آموزشی و بهداشت و درمان ، فعالیت هایی را انجام داد که انجام آنها در نهادهای متولی نیز سازوکار مفصلی می طلبد.

تجهیز و هوشمند سازی مدارس و نیز اتاقهای بهداشت و ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی درمانی خیریه نظیر برنامه های کاروان سلامت ، ایستگاه سلامت و آموزش سلامت ، ویزیت رایگان بیماران و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی و همچنین ارائه خدمات آموزشی با هدف ارتقا سلامت و مهارت زندگی و حمایت تحصیلی در مناطق کم تر برخوردار از جمله اقداماتی است که این پزشک متعهد انجام داده است. وی با همین احساس تکلیف و نگاه مسئولانه ، اندوخته های علمی و تجارب حرفه ای خود را با طیب خاطر و مناعت طبع در خدمت جامعه قرار داده و در این مسیر هم به کمک مردم شتافته و هم به دولت مدد رسانده است.

3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    اکنون که ایشان به لطف خداوند سبحان نماینده شهرستان شدند برای سربلندی مرکز استان و ایجاد اتحاد و به همه بخشها عادلانه نگریستن را مدنظر قرار دهند و باعث آبادانی این شهر شوند و عقب ماندگی آنرا نسبت به دیگر مراکز حتی استانهای همجوار جبران کنند و از تفرقه شمارا به خدا بپرهیزید که سم مهلکی برای این شهرستان است

  2. محمد می گوید

    اکنون که ایشان به لطف خداوند سبحان نماینده شهرستان شدند برای سربلندی مرکز استان و ایجاد اتحاد و به همه بخشها عادلانه نگریستن را مدنظر قرار دهند و باعث آبادانی این شهر شوند و عقب ماندگی آنرا نسبت به دیگر مراکز حتی استانهای همجوار جبران کنند و از تفرقه شمارا به خدا بپرهیزید که سم مهلکی برای این شهرستان است

  3. حسین اسحاقی می گوید

    بنده عضو شورای شهر گزنک،مرکز بخش لاریجان شهرستان آمل می باشم،نماینده فعلی آمل که متاسفانه مجددا با انواع روش‌های….. مرسوم انتخاب گردیده است،هیچ دغدغه ای نسبت به موضوع انتقال آب رودخانه هراز در منطقه ی زیارباغ به تهران نداشته و ندارد،چرا که هیچ اطلاعی به لحاظ علمی از عمق فاجعه ی چنین اقدامی ندارد ،انتقال آب رودخانه هراز از نقطه ی مورد نظر باعث سقوط سطح ایستابی سفره های آب زیر زمینی کل منطقه و در نهایت خشکیدن تمامی چشمه های آب شرب و کشاورزی منطقه،وغیر مسکون شدن منطقه ی لاریجان طی دو دهه ی آتی خواهد شد،لذا از خانم زمانی محترم به عنوان یک نماینده ی تحصیلکرده تقاضا دارم بعنوان یک موضوع اولویت دار جلوگیری از پروژه انتقال آب رودخانه هراز به استان تهران را در دستور کارمجمع نمایندگان استان مازندران قرار دهد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.