پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مصرف مواد مخدر زمینه ساز ابتلا به کرونا ویروس است

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مظفری عصر دوشنبه در اولین جلسه کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی استان گفت: جمع آوری معتادان متجاهر در ایام شیوع ویروس کروناخطر آفرین، مشکل ساز و تشدید کننده بحران بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران تاکید کرد: معتادان مرکز ماده ۱۶ مازندران باید ۳ ماه و در صورت تمدید ۶ ماه در این مرکز حضور داشته باشند که تا پایان سال ۹۸ بیش از ۹۰ درصد آنان زمان حضورشان به پایان می‌رسید و تعداد اندکی از معتادان متجاهر با نظر قاضی برای جلوگیری از شیوع کرونا آزاد شدند.

وی تاکید کرد: در حوزه مراکز سرپایی نیز با اقدامات خوب دانشگاه علوم پزشکی و توزیع مناسب دارو رفت و آمد معتادان به مراکز MMTبه شدت کاهش یافت و به دنبال این تصمیم استرس و اضطراب تهیه داروی آنان که یکی از دلایل اصلی کاهش ایمنی بدن است کاهش یافت.

مظفری در مورد گرمخانه‌ها و شیلتر ها گفت: در جلسه کمیته درمان مصوب شد تا شهرداری‌ها نیز در این ایام فعال‌تر عمل کرده و حضور معتادان در این مراکز به صورت شبانه روزی انجام پذیرد.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از اقدامات بسیار خوب دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل زندان‌ها برای مراقبت از زندانیان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد و گفت: تهیه پک بهداشتی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و استفاده از ظرفیت خیران سلامت برای کمک به اقشار آسیب پذیر و خانواده معتادان به طور جدی دنبال شود.

مظفری با اشاره به شایعات مختلف مبنی بر استفاده از الکل و مواد مخدر برای درمان کرونا گفت: سازمان بهداشت جهانی رسماً در بیانیه خود الکل، سیگار و مواد مخدر را زمینه ساز کاهش ایمنی بدن و ابتلاء به ویروس کرونا اعلام کرد و انتظار می‌رود رسانه‌ها در این زمینه اطلاع رسانی مناسب کنند.

وی در پایان خواستار بهره گیری از ظرفیت سمن‌ها و انجمن‌های فعال برای توسعه آموزش‌ها در زمینه خود مراقبتی و خود ایمنی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا شد.

کد خبر 4893955
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.