پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشروح خطبه نماز جمعه مرکز بخش چهاردانگه در ۴ تیر ۹۵+تصاویر

انقلاب اسلامی ایران هم یک نوع اعجاز الهی است که در آن زمان هیچ کس باور نمی کرد نهضت و اهداف امام (ره) به پیروزی برسد.

0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه حضرت حجت الاسلام والمسلمین تیموری امام جمعه بخش چهاردانگه در خطبه اول ضمن سفارش به تقوی الهی گفت : تقوی باعث می شود که انسان به وظیفه خود عمل کند.

 

namaz-jomea-95-4-4-1

 

خطیب جمعه کیاسر ضمن اشاره به بحث های هفته گذشته و وعده الهی نسبت به بازگرداندن حضرت موسی به نزد مادرش گفت: حضرت موسی علیه السلام به مدت ۳۰ سال در کاخ فرعون و در کنار فرعونیان زندگی کرد و پرورش یافت و با اعجاز الهی جانش از خطر ها و بلا ها حفظ شد.

 

ایشان در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران هم یک نوع اعجاز الهی است که در آن زمان هیچ کس باور نمی کرد نهضت و اهداف امام (ره) به پیروزی برسد.

 

namaz-jomea-95-4-4-2

 

حجت الاسلام تیموری با اشاره به آیات قران کریم گفت: بنا به فرموده خداوند متعال زمانی که حضرت موسی به توانایی و قدرت رسید ما به او حکمت و علم عطا کردیم تا اینکه کار بسیار بزرگی انجام دهد بر علیه فرعونی که ادعای خدایی می کند قیام کند و در برابر خدای قلابی که با زور و تزویر طرفدار جمع کرده است بایستد و مبارزه کند.

 

امام جمعه بخش چهاردانگه با اشاره به زندگی حضرت موسی علیه السلام گفت: امام خمینی (ره) به بزرگان دین نامه می نوشت و پیام می داد تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی و آن اینکه: دو نفر دو نفر و یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید و در این راه کادر سازی کند و نیرو پرورش دهد.

 

namaz-jomea-95-4-4-3

 

امام با برگزاری درسها و کلاسهای اخلاق طلبه ها را فرامی خواند و شروع به نیرو سازی می کرد تا اینکه علما دانشمندان عظمت و بزرگی امام را درک کردند و جذب وجود ایشان شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین تیموری در خطبه دوم ضمن اشاره به فرا رسیدن شب های قدر و ضربت خوردن امام علی علیه السلام در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به وصیت نامه امام در مورد تقوا و رهایی از دنیا ، ظلم ستیزی هم چنین برطرف کردن اختلافات اشاره کرد و در ادامه افزود: شب قدر یعنی شب قرآن شب قدر یعنی شب ولایت و شناخت درست و درک صحیح از شب قدر یعنی درک و شناخت ولایت و اهل بیت علیه السلام است.

 

namaz-jomea-95-4-4-4

 

خطیب جمعه کیاسر با اشاره به سوره مبارکه قدر گفت ” بهترین دلیل و اثبات ولایت همین سوره قدر است که بخشی در مورد نزول قرآن است و بخش دیگر در مورد ولایت می باشد. اگر امام را بشناسیم و به دستوراتش عمل کنیم اعمالمان نتیجه بخش و مورد قبول واقع خواهد شد وگرنه عمل بدون ولایت هیچ ارزشی ندارد.

 

حجت الاسلام تیموری در ادامه ضمن گرامی داشت هفته قوه قضاییه شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲تن از یاران امام را تسلیت گفت و افزود: این هفته را به تمام فداکاران و زحمت کشان قوه محترم قضاییه تبریک عرض می کنم و ان‌شاءالله با دقت وعدالت به مسائل بپردازند و روزی برسد که جرم و جنایت هرچه کمتر شود.

 

namaz-jomea-95-4-4-5

 

امام جمعه چهاردانگه با اشاره به موضوع تروریسم و ستمگری آمریکا و عرب گفت: چرا صدای دنیا از بی انصافی و بی عدالتی آمریکا و غرب بلند نمی شود چرا این همه سکوت و خاموشی در برابر ستمگری ستمکاران و ظالمان شیعیان جهان و مردم مظلوم ایران از ۱۴۰۰ سال پیش از زمان حضرت علی تا کنون به واسطه شمشیر ، زهر ، گلوله و بمب ترور شده اند با این وجود آمریکا و حامیان غربی و عربی ایران را ایران را تروریست می نامد.

 

خطیب جمعه کیاسر گفت: متاسفانه بعضی از افراد عقب افتاده و مزدور در کشور هم از غرب و آمریکا حمایت و دفاع می کنند و سنگ آنها را به سینه می زنند.

 

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد : مگر شانزده هزار نفر از مردم مظلوم ایران به دست منافقین ترور نشدند مگر بهشتی ها و یاران امام مظلومانه به شهادت نرسیدند حال ما تروریست هستیم یا آمریکایی که تربیت کننده القاعده ، طالبان و داعش و اشرار در جهان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تیموری گفت: بحرین ظالمانه مورد ظلم و ستم قرار می گیرند، حق انتخاب ندارند، اقلیت بر آنها حاکم است، به راحتی به این ملت ظلم می کند، از کوچکترین حقوق شهر وندی برخوردار نیستند تا جایی که رهبر مظلوم بحریم ( شیخ عیسی ) سلب تابعیت می شود این مظلومیت را باید به کجا گفت؟ چگونه باید فریاد زد و چگونه باید اشک ریخت و ناله زد.

 

حجت الاسلام تیموری در پایان با اشاره فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند من شمشیر را کشیدم گفت: از مدت هاست که امام خامنه ای فریاد می زنند تبیین می کنند اما چرا بعضی ها خوابند چرا بیدار نمی شوند چرا بازهم دم از مذاکره با آمریکا می زنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.