پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مراسم سالروز تولد نیما یوشیج در ساری برگزار می‌شود

0

هفته مازندران که امسال به ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و ستاد بزرگداشت این هفته با برنامه‌های فرهنگی مختلف از ۱۳ آبان در سراسر استان آغاز شد، فردا با برگزاری چند برنامه با محوریت نیما در شهرهای مختلف استان ادامه می‌یابد و در مراسمی از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به عنوان اختتامیه هفته مازندران در سالن آمفی‌تئاتر هلال احمر ساری و اهدای نشان درجه یک هنری به استاد ابوالحسن خوشرو به پایان می‌رسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این که ویژه برنامه‌های هفته مازندران امسال به صورت گسترده در تمام شهرستان‌ها طی یک هفته برنامه‌ریزی و اجرا شد، گفت که در نامگذاری روزهای هفته مازندران، ۲۰ آبان به نام «نیما و زبان تبری» تعیین شده است و فردا نیز تمام برنامه‌های فرهنگی با محوریت نیما برگزار می‌شوند.
عباس زارع از برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم بزرگداشت نیما در شهرستان نور که فردا صبح برگزار می‌شود خبر داد و افزود: فردا شب نیز در مراسم اختتامیه هفته مازندران قرار است دو تن از پژوهشگران برجسته ادبیات که از اعضای هیأت علمی دانشگاه مازندران نیز هستند در مورد نیما و جایگاه این شاعر بلندآوازه مازندرانی در ادبیات معاصر و همچنین نیما و زبان تبری سخنرانی کنند.
وی اظهار کرد: در این مراسم علاوه بر اجرای موسیقی و شعرخوانی و برنامه‌های آیینی، نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی نیز برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره اهدای نشان درجه یک هنری به استاد ابوالحسن خوشرو نیز گفت: به پاس بیش از نیم قرن فعالیت هنری استاد خوشرو و زحماتی که این چهره نامدار موسیقی بومی در حفظ و ترویج موسیقی مازندرانی کشید، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان درجه یک هنری به استاد خوشرو اهدا می‌شود.
زارع از حضور استاندار و سایر مسئولان استانی و مرکز استان در این مراسم خبر داد و گفت: حضور همه اقشار در این مراسم آزاد است و از عموم مردم مرکز استان و شهرهای اطراف دعوت می‌کنیم که برای هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این برنامه در مراسم حضور یابند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.