پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

متوسط ارزش معاملات بورس به ۱۲۰۰۰ میلیارد رسید

0

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر فلاح پیش ازظهر چهارشنبه در نشست با رسانه های مازندران با بیان اینکه متوسط ارزش معاملات بازار بورس در خرداد ۹۵ حدود دو هزار میلیارد ریال بود اظهار داشت: این میزان در خردادماه سال جاری به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با عنوان اینکه سال قبل در تالار منطقه ای بورس در مازندران ۵۷۰ میلیارد تومان معامله شد افزود: مازندران رتبه ۱۴ را در کشور از نظر معاملات بورس منطقه ای دارا است، درحالی که سال قبل ارزش معاملات در بورس گیلان هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

فلاح با بیان اینکه در ۲۲ خردادماه سال ۹۵ شاخص کل سهام در بورس ۷۴ هزار و ۸۵۰ واحد بود، گفت: این رقم در ۲۱ خرداد ۹۸ به ۲۳۰ هزار و ۶۱۷ واحد و درصد بازدهی به ۲۰۰ درصد رسیده است.

وی با اظهار اینکه مردم شناخت کافی از بورس و بازار سرمایه ندارند و برخی تعابیر درباره بازار بورس عامیانه و یا اشتباه است ادامه داد: میزان ضریب نفوذ سرمایه در کشور بالا نیست و تا پایان سال ۹۷ حدود ۱۲.۵ میلیون کد سهامداری در کشور عرضه شد.

فلاح با اظهار اینکه دانش مالی در کشور جوان است عنوان کرد: سواد مالی در کشور ما کمتر از ۲۰ درصد است.

فلاح با بیان اینکه کارکرد فیزیکی تالارها از بین رفته است و بیشتر نماد هستند افزود: ۱۰۸ شرکت کارگزاری در کشور وجود دارد که محل اتصال مردم به بازار سهام هستند.

وی با بیان اینکه بورس نقش بسزایی در رونق تولید دارد عنوان کرد: ارزش معاملات طی یکی دو سال اخیر در بورس افزایش یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.