پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

«مادرید» آماده بسترسازی برای واردات محصولات مازندران است

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قشقاوی عصر چهارشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی مسئولان استان مازندران درباره سرمایه گذاری مشترک و بررسی راههای توسعه مناسبات با اسپانیا با اشاره به توانمندی‌های استان مازندران در حوزه تولید محصولات کشاورزی، گفت: قابلیت‌های مازندران در حوزه تولید محصولات کشاورزی شامل مرکبات، آبزیان، گوشت سفید، برنج به خصوص محصولات گلخانه‌ای و گل‌های زینتی بستر خوبی برای گسترش روابط تجاری میان مازندران و اسپانیا است.

قشقاوی اضافه کرد: علاوه بر این، مازندران در زمینه صنایع چوبی و سنگ‌های تزئینی که از نیازمندی‌های مادرید بوده و این روزها از چین تأمین می‌شود نیز قابلیت‌های خوبی دارد که می‌تواند در قالب صدور مواد اولیه به مادرید جای گیرد.

وی مزیت صادرات مواد اولیه شامل صنایع چوبی و سنگ‌های تزئینی را معافیت از عوارض و تعرفه گمرکی دانست و اظهار داشت: استان مازندران می‌تواند در این حوزه، بخش زیادی از نیازمندی اسپانیا را تأمین کند و سفارت جمهوری اسلامی در مادرید نیز آماده بسترسازی برای واردات این محصولات از مازندران به اسپانیا است.

سفیر ایران در مادرید گسترش شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر مزیت‌های مازندران برشمرد و گفت: مازندران در حوزه شرکت‌های دانش بنیان مزیت‌های خوبی دارد و حتی در نگاه اولیه می‌توان دریافت که شرکت‌های دانش بنیان ایران و استان مازندران توانمندی به مراتب بیشتری از مادرید دارند.

قشقاوی افزود: طی ۲ سال گذشته به دلیل تحولات سیاسی ناشی از شکل گیری دولت جدید در اسپانیا و همچنین شیوع ویروس کرونا از سال گذشته تاکنون، صدور ویزا برای گروه‌های تجاری خارجی تا حدود زیادی با محدودیت مواجه شد ولی اکنون با اتمام روند شکل گیری دولت جدید در مادرید که حسن نیت خوبی نیز نسبت به ارتباط با کشورمان دارد، زمینه برای سفر گروه‌های تجاری دو جانبه فراهم شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اعلام آمادگی حدود ۳۰ گروه تجاری ایرانی را برای سفر به اسپانیا در اختیار داریم ولی با وجود تواتمندی های خوب استان مازندران در حوزه‌های مختلف و اینکه هیچیک از این گروه‌ها از مناطق شمالی کشور نیستند، زمینه خوبی برای حضور هیأتی از مازندران که ظرفیت تولید محصولات کشاورزی زیادی را داراست، در اسپانیا وجود دارد.

سفیر ایران در مادرید سفر گروه‌های تجاری از مازندران به اسپانیا را برای آشنایی با نیازمندی‌های دو جانبه و توسعه همکاری‌های مشترک ضروری دانست و برای هرگونه همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

سفیر ایران در مادرید همچنین با اشاره به برقراری پرواز مستقیم تهران – مادرید، گفت: در حال حاضر این پرواز در هفته یک بار در روزهای چهارشنبه انجام می‌شود که گروه‌های تجاری می‌توانند از این موقعیت برای سفر به اسپانیا استفاده کنند.

قشقاوی افزود: اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا و موج دوم این ویروس در اسپانیا صدور ویزا به سختی انجام می‌شود، ولی از طریق رایزنی با سفارت اسپانیا در تهران تلاش می‌شود تا این مشکلات کاهش یابد.

وی سرمایه گذاری مشترک را یکی از راهکارهای مهم گسترش روابط دو جانبه اعلام کرد و خواهان پیشگام شدن سرمایه گذاران استان مازندران در این حوزه شد.

سفیر ایران در مادرید با اشاره به تولید ماشین آلات کشاورزی در مازندران، اظهار داشت: شرکت‌های تولید کننده ماشین آلات و ابزار کشاورزی مازندران با توانمندی که در تولید این تجهیزات دارند، می‌توانند ورود خوبی به اسپانیا داشته باشند.

کد خبر 5020018
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.