پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم استقرار اداره گاز مستقل در بخش چهاردانگه

پیشنهاد می‌شود بخش چهاردانگه با قریب 100 روستا و یک شهر، شهرکهای صنعتی و کارخانه سیمان، کارخانه آرد و… اداره گاز مستقل در چهاردانگه استقرار پیدا نماید تا خدمات رسانی به مردم محروم این منطقه با سرعت بیشتر انجام گیرد.

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  با توجه به مشکل قطعی گاز در استان مازندران در زمستان سال 1396  که علت آن قطعی گاز از سوی کشور ترکمنستان بود، مسئولین وقت را مجاب کرد برای حل ریشه‌ای مشکل گاز استان های شمالی خط 42 اینچی دامغان- ساری- نکا را حداث کنند.

با توجه به تصویب  خط انتقال گاز به مازندران از سمت استان سمنان در دولت، نور امید در دل مردم چهاردانگه دمیده شد که با احداث این خط، مشکل گازرسانی به چهاردانگه حل خواهد شد و مردم این منطقه از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

تا قبل از احداث این خط انتقال گاز،  اصلا اعتقادی به گازرسانی به بخش چهاردانگه به علت کوهستانی و صعب العبور بودن  و هزینه بالا وجود نداشت، اما مثال «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» در اینجا برای مردم چهاردانگه مصداق پیدا کرد و قطع گاز از سوی ترکمنستان و تصویب احداث این خط انتقال، برای مردم چهاردانگه و مازندران ختم به خیر شد.

بعد از افتتاح خط انتقال 42 اینچی دامغان- ساری- نکا، به موازات آن در سال 1396 گازرسانی به شهر کیاسر  و روستاهای بخش چهاردانگه شروع شد و خوشبختانه الان اکثر روستاهای این بخش از این نعمت خدادادی بهرمند شدند و گازرسانی به روستاهای دیگر هم در حال انجام کار می‌باشد.

وسعت 1500 کیلومتر مربعی چهاردانگه، صعب العبور بودن اکثر جاده‌ها، بارش سنگین برف و برودت هوا و…. خدمات رسانی را در چهاردانگه سخت می‌کند. قطع گاز در روستاهای سیاوشکلا، ایلال و… نشان می‌دهد، با بارش برف و کاهش دما کار اداره گاز ناحیه 2 ساری در چهاردانگه  بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

با توجه به این مشکلات، پیشنهاد می‌شود بخش چهاردانگه با قریب 100 روستا و یک شهر، شهرکهای صنعتی و کارخانه سیمان، کارخانه آرد و… اداره گاز مستقل در چهاردانگه استقرار پیدا نماید تا خدمات رسانی به مردم محروم این منطقه با سرعت بیشتر انجام گیرد.

تجربه نشان می‌دهد در حوزه هایی که در بخش چهاردانگه ادارات مستقل، استقرار دارند، پیگیری امور مردم بهتر صورت گرفته و رضایت مردم هم بیشتر است. امید است این خواسته مردم از سوی حجت الاسلام جلایی صلاحی امام جمعه، ستاری بخشدار و شورای اسلامی بخش با جددیت پیگیری شود تا اداره مستقل گاز در چهاردانگه استقرار پیدا کند، تا خدمات دهی بهتری به مردم منطقه انجام گیرد.

در چهاردانگه، اداره آموزش و پرورش، اداره ثبت احوال، اداره کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره محیط زیست به صورت مستقل، استقرار دارند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.