پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فوت یک نفر بر اثر آنفلوآنزا در رامسر/ ۵۰ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا شناسایی شدند

0

ایسنا/مازندران رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر از شناسایی۵۰ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا و فوت یک نفر در این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا مبشری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه توده هوای سرد را در هفته جاری پیش روی داریم و پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری موج افزایش افراد مبتلا به آنفلوآنزا را در رامسر  افزایش یابد، اظهار کرد: جلسات تخصصی با هدف پیشگیری و آمادگی حوزه سلامت در داخل شبکه بهداشت برگزار و امکانات لازم مهیا شده است.

وی تصریح کرد: روز سوم این بیماری برای کادر درمان بسیار مهم است که در این راستا از روسای ادارات خواسته می‌شود تا مرخصی‌های کافی برای کارمندان مبتلا و به‌خصوص کارمندانی که فرزندانشان دچار این بیماری شده‌اند را در نظر بگیرند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با اشاره به اینکه از این ۵۰ نفر ۵ مادر باردار و ۴ کودک بودند که آزمایش آن‌ها منفی بوده است، گفت: آنفلوآنزا در این افراد حاد نبوده و روند بیماری در آن‌ها طی شده است.

مبشری با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در کنترل این بیماری دارد، ادامه داد: در صورت غیبت ۱۵ درصد دانش آموزان هر مدرسه باید گزارش فوری از سوی آموزش و پرورش به شبکه بهداشت ارسال شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: افراد مسن، کودکان و نوجوانان، افراد دچار بیماری‌های تنفسی و زمینه‌ای و افراد مصرف کننده داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بیش از دیگر افراد جامعه در معرض ابتلا به آنفلوآنزا هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با اشاره به اینکه آنفولانزای پرندگان به راحتی به انسان منتقل می‌شود، افزود: خوشبختانه تاکنون با اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی در رامسر نمونه مثبت گزارش نشده است.

مبشری از بستری ۵۰ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در بیمارستان رامسر خبر داد و گفت: تاکنون یک نمونه مثبت شناسایی شد که متاسفانه فرد بیمار به دلیل داشتن سابقه بیماری ریه فوت کرد.

فروش مرغ زنده ممنوع!

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر رصد فروش مرغ زنده را بسیار مهم دانست و با بیان اینکه نیاز است در این ایام فروش ممنوع شود، گفت: از نیروی انتظامی می‌خواهیم در کنترل ورود و خروج پرندگان زنده و جمع آوری اماکن فروش مرغ زنده شبکه بهداشت را همراهی کنند.

مبشری با اعلام اینکه علائم آنفلوآنزا شامل خستگی و ضعف، آبریزش بینی، شروع حمله‌ای بیماری، درد شدید عضلانی، سردرد، گلودرد، سرفه و عطسه است، یادآور شد: شست و شوی مدام دست‌ها، نزدیک نشدن به افراد بیمار و مصرف نکردن داروهای سر خود از عوامل مهم کنترل و پیشگیری این بیماری است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.