پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طولانی‌ترین جاده جنگلی شمال در انتظار اعتبار+ عکس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:یکی از استان‌هایی است که همواره مقصد گردشگران بوده و هست و با توجه به وجود جاذبه‌های بحث گردشگری همچنان در این دیار سرسبز از رونق خاصی برخوردار است.

یکی از مناطقی که مورد توجه گردشگران قرار دارد منطقه چهاردانگه ساری است که با داشتن مناطق گردشگری ازجمله چشمه سورت، دریاچه پله(الندان)  و سایر مورد توجه گردشگران است.

اما این مسائل تنها جاذبه‌های تفریحی و خدادادی بوده اما موضوع مهم در رونق صنعت گردشگری بحث زیرساخت‌ها است که در درجه نخست ذهن انسان به جاده و امکانات ارتباطی می‌رسد که در حد ابتدایی  بوده است.

اما نکته‌ مهم دیگر شرایط طبیعی مازندران است که هر ساله شاهد سیل هستیم و این منطقه در این حوادث دچار خسارت‌هایی می‌شود که لازم است در این زمینه تدبیری جدی اندیشیده شود.

موضوعی که محرومیت این منطقه را دوچندان کرده بحث انتقال زباله ساری به این منطقه است که هر روز ارابه‌های مرگ با تردد در این مناطق و ریزش شیرابه روی سطح جاده موجب بروز تصادفات شدند.

بخشدار چهاردانگه ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات چهاردانگه در حوزه راه است که در طول هفته چند تصادف جرحی شدید و یا حتی فوتی داریم.

مرتضی جعفری افزود: دلیل اصلی این تصادفات نوع جاده، اشتباهات انسانی، غیراستاندارد بودن پیچ‌ها، رانش و ریزش جاده است.

وی با بیان اینکه جاده این مسیر طولانی ترین جاده جنگلی کشور است، اضافه کرد: ولی در هر بار بارندگی شدید چندین نقطه جاده رانش می‌کند.

بخشدار چهاردانگه تصریح کرد: خط‌کشی مسیر، احداث دیوار گارد بلوکی برای جلوگیری از سقوط خودروها به پرتگاه‌ها و مرمت راه‌های روستایی در دستور کار قرار دارد.

جعفری بیان کرد: دو سال گذشته چهار سیل وحشتناک  در روزهای 15 خرداد سال گذشته، 13 مهر سال گذشته، 27 اسفند 97 و فروردین ماه امسال  داشتیم که بیشترین خسارت در بحث رانش جاده بوده است.

به گزارش فارس، نیاز است مسؤولان باتوجه به تردد زیاد در این مسیر و ایمنی مسافران تمهیدات جدی بیندیشد تا شاهد بروز مشکلات نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.