پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شمارش معکوس برای بهره‌برداری از جاده ساری تاکام/ پایان 17 سال چشم انتظاری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: حکایت بهسازی پروژه ساری تاکام مربوط به 17 سال گذشته است.

همیشه این پروژه لنگ اعتبارات ملی بوده است با وجود اینکه این پروژه زمینه دسترسی مردم دو بخش بزرگ مازندران را به ساری وصل می‌کند و محل تردد کامیون‌های زباله  به مقصد چهاردانگه و بار به مقصد استان سمنان، خراسان رضوی  و اصفهان است اما اعتبارات این پروژه قطره چکانی تامین شده است.

 به طوری که هزینه اجرای طرح از زمان برآورد اولیه تاکنون بیش از 10 برابر شده است.

بر اساس اعلام زمان بندی مسؤولان استانی این پروژه سال 98 به بهره‌برداری برسد.

اما به دلیل شیوع کرونا و تغییرات ساختاری در برنامه کشور زمان بهره‌برداری این پروژه به سال جاری تغییر پیدا کرده است.

در آخرین پیگیری خبرنگار فارس از نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اعلام شده است که برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از این پروژه در ماه‌های آینده در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی کلی این پروژه به اتمام رسیده و بنا داریم با حضور وزیر راه و شهرسازی این مجموعه را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران یادآور شد: در حال حاضر برای نصب نیوجرسی، تابلو و علائم ورود پیدا کردیم که بعد از عادی شدن شرایط این قطعه منهای دو کیلومتر آخر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی زمان حضور وزیر را بستگی به اظهار نظر ستاد ملی کرونا اعلام کرده است.

به گزارش فارس پیش از این مسؤولان استانی که در حال حاضر در حوزه وزارت راه و شهرسازی داری مسؤولیت شده بودند زمان افتتاح این پروژه را اواخر سال 97 و یا ابتدای سال 98 اعلام کردند بودند که با اتمام سال 98 و ورود به ماه دوم سال 99 این پروژه برای استفاده عموم آماده نشده است.

تاخیر در اجرای پروژه در مدت سه ماه پایانی سال 98 و فرودین ماه به دلیل شیوع کرونا تا حدودی قابل توجیه است، افکار عمومی انتظار دارد با توجه به قولی که مسؤولان استانی دادند این پروژه حداقل در سه ماهه اول سال جاری و پیش از ورود به تابستان به بهره‌برداری برسد.

عملیات کلنگی زنی طرح توسعه جاده ساری تاکام در دولت دهم آغاز شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.