پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شرط بازگشت ایران به تعهدات برجامی لغو تحریم‌ها است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و خطیب جمعه ساری امروز در خطبه مجازی این هفته مرکز مازندران، با اشاره به فرازی از خطبه امام علی (ع) تاکید کرد: خداوند پیامبر را کلید وحی که کانون خیرات و برکات است،  قرار داده است.

وی افزود: همه برکات در وحی خداوند است، وحی مایه سعاوت و هدایت بشریت است، در کلام حضرت علی (ع) فراوان‌ترین مذمت‌ها نسبت به دنیا را در کلماتش دارد باشد اما در عین حال به‌علت اتصالی که دنیا با وحی دارد حضرت دنیا را در این مورد ستایش می‌کند چرا که دنیا محل نماز فرشتگان و محل نزول وحی خدا است.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: پیامبر اکرم امین وحی، دریافت‌کننده وحی، حفظ‌کننده وحی، کلید وحی و خاتم وحی است، این پنج توصیف از پیغمبر در ارتباط با وحی توسط حضرت علی (ع) بیان شده است، در سوره شوری قرآن کریم آمده است که ما روح را به پیامبر وحی کردیم که همین قرآن است.

خطیب جمعه ساری تاکید کرد: در هیچ کجای از این توصیف‌ها نیامده که پیامبر خالق و سازنده وحی است و در وحی سهمی دارد به این شکل که سازنده و پردازنده باشد، کلام وحی در قرآن آمده است، محتوا، حقیقت، انشا و ادبیات قرآن وحی است پیغمبر سفیر و دریافت‌کننده است، البته عالم، مفسر و مبین وحی است، کارش همچون طوطی نیست که تنها بیاموزد و بیان کند و به معانی توجه نکند، ما باید  قدردان وحی باشیم.

این مسؤول در ادامه با قرائت فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: از سویی نگاه امیدوارانه ملت‌های زیر ستم و جریانهای آزادی‌خواه جهان و برخی دولت‌های مایل به استقلال و از سویی در راه کینه‌ورزانه و بدخواهانه رژیم‌‌های زورگو و قلدر باج‌طلب عالم را شاهدیم بدین گونه مسیر جهان تغییر یافت و زلزله انقلاب فرعون‌های در بستر راحت آرمیده را بیدار کرد.

وی در ادامه مطالب این فراز اعلام کرد: دشمنی‌ها با همه شدت آغاز شد و اگر قدرت عظیم ایمان و انگیزه این ملت و رهبری اسلامی و تایید شده امام عظیم‌الشان ما نبود تاب آوردن برابر آن همه خصومت و توطئه و خباثت امکان‌پذیر نمی‌شد، نقش انقلاب اسلامی در این بود که زلزله‌ای در دنیای منافع ظالمان و مستکبران جهان به وجود آورد و از خواب فرعونی بیدارشان کرد و جبهه‌گیری‌ها شروع و دشمنی‌ها آغاز شد، آنچه که عامل پیروزی و تداوم انقلاب بود اول مردم و دوم رهبری ایمانی و تایید شده امام عظیم الاشان بوده است.

محمدی لائینی گفت: امتی بیدار مومن و با انگیزه ایمانی و امام بیدار با آن قلب روحانی و رهبری الهی توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند و دشمنان را ناامید کنند در ۲۲ بهمن امسال نمونه این هماهنگی‌های ایمانی را دیدیم گرچه به‌علت شیوع کرونا راهپیمایی خودرویی بود اما مردم با همان شور و احساس نشان دادند که هنوز بصیرت وجود دارد.

خطیب جمعه ساری اضافه کرد: اگرچه امام ما در میان ما نیست اما جانشینی که همچون همان امام است با همان نورانیت قلبی توانست سه دهه ناخدای این کشتی باشد، امت و امام این ترکیب زیبا توانستند این انقلاب را پیروز کرده تا به دست صاحبش بسپاریم.

این مسؤول ضمن تقدیر از حضور با شکوه مردم مازندران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: مجموعه‌ای زیبا از رهبری حضرت امام، پیشگامی شهیدان و حضور مردمی از تبار حسین شهید توانست زیبای دیگری به نام انقلاب اسلامی را بیافرینند، بنا بر فرموده ائمه در شرایط سخت باید صبر داشته و به مقدرات خدا رضایت داشته باشیم، در راستای حمایت از دین خدا قدم برداریم و سختی‌ها را به جان بخریم و در شرایط عادی شکرگذار باشیم.

وی با اشاره به بیان شفاف و واضح مقام رهبری در رابطه با بازگشت آمریکا به برجام و مذاکرات، گفت: شرط بازگشت ایران به تعهدات برجامی و بازگشت آمریکا به برجام لغو همه تحریم‌ها از طرف آمریکا آن هم نه روی کاغذ بلکه در عمل است تا جایی که از طرف ما راستی‌آزمایی صورت بگیرد، اگر لغو شد آمریکا به مذاکرات برگردد ما هم به تعهدات برمی‌گردیم امیدواریم طبق این گفته شاهد چندصدایی نباشیم.

محمدی‌لائینی با اشاره به هماهنگی و تواقفات راهبردی دراز مدت ایران با روسیه افزود: گسترش روابط با کشورهایی که می‌توانند برای‌مان فرصت باشند ضرورت دارد و یک نوع پدافند غیرعامل به حساب می‌آید، امیدواریم با این دست اقدامات زمینه‌ رونق جهش تولید و اشتغال فراهم آمده و مشکلات برطرف شود.

 /۸۶۰۴۸/ج

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.