پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیلاب به ۵۰۰ هکتار از زمین های چهاردانگه خسارت وارد کرد/برآورد دقیق خسارت ها

در پی سیلاب روز گذشته که موجب آسیب رسیدن به تعدادی از روستاهای بخش چهاردانگه و همینطور شهر کیاسر شده بود، حسین زادگان، فرماندار شهرستان ساری با حضور در چند روستا شخصاً از مناطق آسیب دیده بازدید کرد.

0

 

امینی، بخشدار چهاردانگه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه از بازدید و برآورد خسارت ناشی از سیلاب روز گذشته در بخش چهاردانگه خبر داد.

 

امینی در این رابطه گفت: صبح امروز همراه با حسین زادگان فرماندار ساری در مناطق آسیب دیده از سیل حاضر شده و برآورد خسارت های تحمیل شده ی سیلاب انجام شد.

 

بخشدار چهاردانگه در ارتباط با میزان خسارت سیلاب گفت: در جمع ۱۳ روستایی که به میزان زیاد از این سیلاب خسارت دیده اند، ۴۵ هکتار از زمین های سیفی جات این روستاها خسارت دیده که ۸ هکتار آن ۵۰ درصد و مابقی ۳۰ درصد خسارت دیده اند.

 

وی ادامه داد: مزارع برنج حدود ۲۰۰ هکتار آسیب دیده که که از این میزان ۲۵ هکتار به طور کامل و ۱۰۰ درصد و مابقی تا ۷۰ درصد آسیب دیده اند. همچنین خزانه برنج ۷ هکتار تا حدود ۶۰ درصد خسارت دیده اند. ارضی شالیزاری آماده به نشاء حدود ۳۰ هکتار به طور کامل خسارت دیده اند.

 

امینی در ادامه اعلام خسارت ها اعلام کرد: میزان خسارت زمین های گندم و جو ۲۱۵ هکتار بوده که ۳۵ هکتار آن ۱۰۰ درصد تخریب شده و مابقی تا ۳۵ درصد آسیب دیده اند. باغات سیاه ریشه منطقه به میزان ۲۰ هکتار تا حدود ۶۰ درصد خسارت دیده اند.

 

بخشدار چهاردانگه در مورد خسارت وارده به واحدهای دامداری منطقه ابراز داشت: در پی سیل روز گذشته تعداد ۳۰ راس دام متاسفانه تلف شده و همچنین یک واحد دامداری نیز به طور کامل تخریب شد.

 

وی در مورد خسارت واحد به مسیرهای روستایی بخش نیز گفت: حدود ۵۰ کیلومتر از جاده های بین مزارع آسیب دیده که از این میزان حدود ۲۰ کیلومتر آن ۸۰ درصد و مابقی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیده است. کانال های انتقال آب زمین های کشاورزی به میزان ۲۱ کیلومتر به طور ۱۰۰ درصد خسارت دیده است. تعداد ۶۲ سردهنه های زراعی و بند و نهرها به طور ۱۰۰ درصد خسارت دیده اند.

 

امینی در رابطه با برآورد خسارت وارده اعلام داشت: طبق کارشناسی های انجام شده و برآورد هزینه، میزان خسارت سیلاب بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال اعلام شده است.

 

وی در رابطه با جبران خسارت های سیلاب گفت: گزارشات مکتوب برآورد خسارت سیلاب به همراه تکمیل فرم های که مدیریت بحران برای ما ارسال کرده است هم برای مدیریت بحران استان و هم فرمانداری مرکز استان برای پیگیری های تامین بودجه ی این خسارت ارسال شده است.

 

بخشدار چهاردانگه در اسخ به این سوال که چه میزان از زمین های زراعی بخش که آسیب دیده بیمه بوده است ابراز داشت: از ۲۱۵ هکتار از زمین های گندم و جو منطقه که آسیب دیده حدود ۱۰۰ هکتار آن بیمه بوده و همچنین میزان ۲ هکتار از خزانه های برنج آسیب دیده هم بیمه بوده است و از ۲۰۰ هکتار از زمین های شالیزاری خسارت دیده از سیلاب نیز حدود ۵۰ هکتار آن بیمه بوده است و مابقی آنها بیمه نیستند.

 

وی در پایان در رابطه با اقدامات انجام شده برای مرمت و بهسازی خسارت های وارده گفت: با حضور فرماندار ساری و بازدید از این منطقه کلیه امکانات محلی و اداری، امور آب و دستگاههای مربوطه وارد عمل شده و وسایل لازم را ارسال کرده و مشغول ترمیم و باز کردن بند و نهرها هستند. همچنین اداره راه و وارد شده و در حال بازسازی مسرهای آسیب دیده هستند و شهرداری های ساری و کیاسر و همه ی سنگ شکن های منطقه نیز بسیج شده تا کار مرمت و بهسازی با سرعت بیشتری انجام بگیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.