پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بازی موش و گربه محیط زیست با طبیعت شمال / تصویب کلیات طرح گردشگری آشوراده در محیط زیست گلستان

کم کم این نکته که سازمان محیط زیست تابعی از مجموعه شرایط سیاسی و متغیرهای اجتماعی موثر بر سیاست است با اقدامات گزینشی و غیر کارشناسانه زیرمجموعه معصومه ابتکار ، برای مردم روشن می شود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: کم کم این نکته که سازمان محیط زیست تابعی از مجموعه شرایط سیاسی و متغیرهای اجتماعی موثر بر سیاست است با اقدامات گزینشی  و غیر کارشناسانه زیرمجموعه معصومه ابتکار ، برای مردم روشن می شود.

 

تمرکز عجیب و همه جانبه دولت روی دریاچه ارومیه و رها کردن باقی مملکت یکی از نکات ابهام برانگیز فعالیت های سازمان محیط زیست است.

 

به ویژه شرایط اسفناک شمال کشور و نابودی روزافزون جنگل ها و انقراض نسل این چند راس حیوانات شمال پرسش های مهمی را در اذهان شکل می دهد که قطعا سازمان محیط زیست و شخص معصومه ابتکار پاسخ منطقی و قانع کننده برای آن ندارند.

 

پس از آنکه در دولت گذشته تصویب طرح های جنجالی مانند انتقال آب خزر به سمنان و تغییر کاربری جزیره آشوراده به منطقه گردشگری با موج فزاینده مخالفت های کارشناسان محیط زیست و رسانه ها مواجه شد، با اینهمه برخی از دولتمردان که هیچ نسبتی با منطق و  کار کارشناسی نداشتند همچنان در پی اجرا کردن چنین طرح های ویرانگری برای محیط زیست شمال کشور بودند.

 

با مقاومت کارشناسان و دوستداران محیط زیست طرح تبدیل جزیره آشوراده به منطقه گردشگری چندین بار به تعویق افتاد اما نهایتا با ورود مستقیم شخص معصومه ابتکار به این ماجرا که بسیار عجیب و غیر منطقی می نماید سازمان زیر مجموعه “بانو” ی محیط زیست تن به این درخواست غیر عقلانی داده و خبر رسیده است که این طرح در اداره محیط  زیست استان گلستان به تصویب رسیده است.

 

نکته عجیب در این واقعه همزمانی انتشار این خبر با خشک شدن بخش هایی از خلیج گرگان به دلیل پسروی آب دریا و از بین رفتن بخشی از گونه های زیستی منطقه به سبب آلودگی روز افزون آب دریاچه خزر است.

 

هیچ کارشناس بی طرفی نیست که با شرایط تغییر اقلیم و تاثیر حضور انسان بر اکوسیستم حساس و شکننده جزیره آشوراده مطلع بوده وموافق این دخل و تصرف باشد.

 

متاسفانه برخی  از سیاسیون تنها به دلیل رای جمع کردن یا حفظ میز و صندلی هایشان به ایجاد این تغییرات تمایل دارند و نهادهای کم قدرتی مانند محیط زیست را تحت فشار می گذارند.

 

اما بزرگترین ابهام برای مردم شمال و رسانه های شمالی نه تاثیر این سیاستمداران بر تصویب غیرکارشناسی تعدادی از طرح ها که رویه ای معمول در برخی مناطق است بلکه نگاه دوگانه و تبعیض آمیز سازمان محیط زیست با موضوعات حساس زیست محیطی و طبیعی کشور است.

 

جایی که برای یک دریاچه مرده و بدون اکوسیستم جانوری مانند دریاچه ارومیه کارگروه ملی تشکیل می شود و در جای دیگر مانند شمال کشور در راستای تخریب طبیعت وعدم محافظت ار منابع طبیعی با دیگر سازمان ها مسابقه می دهد. انتقال آب خزر به سمنان که به گفته حسن روحانی هشتاد درصد مطالعات زیست محیطی آن انجام شده است!

 

یا تصویب طرح گردشگری در منطقه حساسی مانند جزیره آشوراده و یا خشک شدن بی نظیرترین چشمه آب شور ایران و جهان یعنی باداب سورت به دلیل عدم حمایت سازمان محیط زیست و رها کردن آن به حال خود و بسیاری از موارد دیگر شگفتی مردم و رسانه های شمالی را از این دوگانگی در سازمان  محیط زیست و تناقضات مدیریتی معصومه ابتکار هر روز بیشتر می کند.

 

منبع: وارش نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.