پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سه طرح کشاورزی در قائمشهر به بهره برداری رسید

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در حاشیه افتتاح این طرح ها: گفت: این طرح ها شامل سردهنه رود روستای صنم، لاینینگ انتقال آب روستای دوک و لاینینگ بتنی شالیزاری روستای ابجر است.

مجید جعفری اظهار داشت: سردهنه رود روستای صنم با حجم آبگیری ۸۰۰ متر مکعب و هزینه ای بالغ بر ۳۲۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید و ۳ روستا با ۱۷۰ خانوار بهره مند می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر، بیان کرد: لاینیگ انتقال آب روستای دوک با ۲۰ هکتار از اراضی زیر پوشش و هزینه ای بالغ بر ۱۷۶ میلیون تومان به بهره برداری رسید که ۴۰ خانوار از این طرح بهره مند می شوند و لاینیگ بتنی شالیزاری روستای دوک هم با ۵۰ هکتار اراضی تحت پوشش و هزینه ای بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که ۸۰ خانوار از این طرح بهره مند می شوند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، فرزین فرهادی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در مراسم افتتاح طرح‌های جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: لایروبی سه هزار و ۱۵۰ هکتار از آب بندان های مازندران با هزینه بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان امسال انجام می‌شود.

وی تعداد آب بندان هایی که در سال جاری در استان مازندران لایروبی آن انجام می‌شود را بیش از ۱۶۰ قطعه آب بندان اعلام کرد.

استان مازندران دارای ۹۳۱ قطعه آب بندان به وسعت ۱۸ هزار و ۳۰۰ هکتار است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه با شرایط فعلی آب بندان های استان مازندران ۳۴۰ میلیون مترمکعب ذخیره سازی آب انجام می‌دهد، گفت که با افتتاح طرح‌ها شامل لایروبی، افزایش مخزن، بهسازی و ایستگاه پمپاژ می‌توانیم حجم آب گیری در آب بندان ها را به ۷۴۰ میلیون مترمکعب برسانیم که این میزان حجم قابل قبولی است.

فرهادی با بیان اینکه در استان مازندران به خصوص در مناطق جلگه ای و پایین دست همه ساله با مشکل آب گرفتگی مواجه بوده‌ایم، افزود: بارندگی که اواخر سال گذشته و اوایل امسال شاهد بوده‌ایم این بارندگی‌ها خسارت‌هایی را به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان مازندران وارد کرد که باعث اب گرفتگی مزارع و باغات شد.

وی گفت که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی و معاونت آب و خاک وزارتخانه ما هم اکنون مشغول زهکشی اراضی هستیم که امیدواریم برای زهکشی اراضی استان‌های شمالی سرفصل مستقل اعتباری از سوی مسئولین استانی و نماینده‌ها دیده شود تا بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: در سال ۹۱ در استان مازندران مطالعه زهکشی قریب به ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی انجام شد و هم اکنون هم حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی تالاب میانکاله در دست مطالعه است که اسناد مناقصه تا پایان امسال آماده می‌شود.
/ ‏۱۸۹۹/‏۷۳۳۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.