پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سرگردانی متقاضیان دریافت شناسنامه جدید در مازندران

0

مردم مازندران همراه با کشور کمتر از یک هفته دیگر باید در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت و از میان ۱۷۱ نامزد تایید صلاحیت شده ، ۱۲ نفر را راهی بهارستان کنند.

در حالی که نامزدهای انتخاباتی و مردم استان در گرما گرم تبلیغات انتخاباتی به سر می برند، بسیاری از مردم برای دریافت مهم‌ترین جواز حضور در انتخابات یعنی شناسنامه با مشکل رو به رو شدند.

روزهای اخیر تعدادی از مردم مازندران گزارش هایی در باره سرگردانی برای دریافت شناسنامه جدید به خبرگزاری ایرنا دادند.

آنها گفتند که برای جایگزینی شناسنامه‌های مفقودی و یا قدیمی خود به ادارت ثبت احوال مراجعه کردند که آنها را به دفاتر پیش خوان دولت فرستادند ، در حالی که بسیاری از دفاتر پیش‌خوان استان با قطعی سامانه مواجه بودند و به متقاضیان اعلام کردند که دریافت مجدد شناسنامه بیش از سه هفته طول خواهد کشید.

این درحالی است که اغلب مراجعین دریافت شناسنامه مجدد یا جدید برای حضور در انتخابات به این اقدام دست زدند و اکنون در سرگردانی به سر می‌برند. 

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران در این رابطه روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تمامی افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات به هر نحوی که فاقد شناسنامه هستند ، برای دریافت شناسنامه جدید باید به ادارات شهرستانی ثبت احوال مراجعه کنند. 

علی رجبی وندچالی با اشاره به اینکه حداکثر ضرف ۲۴ ساعت شناسنامه جدید صادر خواهد شد ، افزود : هزینه صدور هر جلد شناسنامه مجدد یا المثنی ۳۰ هزار تومان است.

وی از مردم خواست در این ایام برای دریافت شناسنامه به دفاتر پیش خوان مراجعه نکنند و گفت : تدابیری اندیشیده شد که به صورت مستقیم در اداارات ثبت احوال کار صدور شناسنامه برای این دسته از افراد انجام شود. 

مدیرکل ثبت احوال مازندران همچنین توضیه کرد : افرادی که به هر نحوی فاقد شناسنامه هستند هر چه سریع‌تر به ادارات ثبت احوال مراجعه نمایند و این مشکل را به ساعات پایانی تا زمان رای گیری موکول نکنند.

رجبی با اعلام این که برای حضور در انتخابات و دادن رای نیازی به کارت ملی نیست و تنها داشتن کد ملی کفایت می کند ، از مردم خواست تا صرفا برای دریافت شناسنامه جدید به ادارت ثبت احوال مراجعه کنند و دریافت کارت ملی را به دفاتر پیش خوان موکول نمایند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند ماه برگزار می شود.

استان مازندران با ۹ حوزه انتخابیه ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

همچنین برای انتخابات پیش رو مازندران حدود ۲ میلیون و ۴۳۲ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که نمایندگان خود را باید از میان ۱۷۱ نامزد برگزینند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.