پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سرای تجاری مازندران بزودی در ولگاگراد روسیه افتتاح می‌شود

0

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور افزود: سرای تجاری در فضایی به مساحت یکصدمترمربع همراه با   ۷۶ ویترین نمایشگاهی است.

وی  با اشاره به ضرورت توسعه وگسترش بیش از پیش مراودات و مناسبات اقتصادی وتجاری با کشورهای هدف حاشیه دریای خزر ، تصریح کرد: راه اندازی سرای تجاری بستری مناسب برای ارائه محصولات تولیدی ایران و استان مازندران بوده و زمینه ارتباط بی واسطه و بهره مندی طرف های تجاری خارجی را به سهولت فراهم می‌کند.

وی با اعلام اینکه سرای تجاری نقش بسیار مهمی در افزایش صادرات غیرنفتی دارد، توضیح داد: ایجاد سرای تجاری در دیگر استانهای روسیه از جمله استان ساراتف نیز  از برنامه‌های مهم استان مازندران در آینده است.

خیریانپور افرود: مازندران مصمم هست در تحقق اهدف اقتصاد مقاومتی با استانهای متناظر و مشابه کشورهای هدف به صورت مجزا و یا در قالب استانهای شمالی تبادل هیات داشته باشد.

استان ولگاگراد با ۱۱۳ هزار کیلومتر مربع وسعت یکی از واحدهای فدرالی روسیه و مرکز آن شهر ولگاگراد است و این استان در جنوب غربی فدراسیون روسیه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

هیات رسمی اقتصادی استان ولگاگراد روسیه اردیبهشت سال گذشته با هدف تقویت دیپلماسی اقتصادی، تمهید توافق نامه همکاری های تجاری، اقتصادی، نوآوری، فناوری، اجتماعی و فرهنگی به مازندران سفر کرده بود.

بر اساس تفاهم نامه بین مازندران و استان ولگاگراد این ۲ استان می توانند تجارت پایاپای محصولات کشاورزی داشته باشند و هم اکنون نیز بسترهای لازم برای این نوع تجارت در این ۲ منطقه وجود دارد. 

طبق آمار ولگاگراد سال گذشته ۶۳ میلیون دلار با ایران داد و ستد تجاری داشته است.

همچنین  هیات اقتصادی ساراتف یکی از واحدهای فدرالی روسیه در جنوب غربی این کشور با جمعیت حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری نیز طی یک سال اخیر ۲بار به استان مازندران  سفر کرده است. 

میزان مبادلات ایران با استان ساراتف روسیه نیز حدود ۳۰ میلیون دلار اعلام شده است.

۶۹۹۰/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.