پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سالانه یک میلیون تن کالا از مازندران صادر می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله مهاجر بعدازظهر یکشنبه در شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی در استانداری، فعال نبودن شرکت‌های بین المللی حمل و نقل را از مشکلات فراروی برای صادرات کالا در استان برشمرد و گفت: تاکنون پنج شرکت ترانزیتی از وزارت راه و شهرسازی در استان مجوز گرفتند که هیچ یک فعال نیستند.

وی یادآور شد: شرکت‌های ثبت شده نه تنها در استان فعالیت ندارند بلکه خودرو ملکی نیز برای ترانزیت کالا در اختیار ندارند و پیگیری‌های ۱۰ ساله برای حل این مشکل تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

وی با اظهار اینکه میزان صادرات کالا از استان سالانه به مرز یک میلیون تن می‌رسد، یادآور شد: اکنون کامیون‌های ترانزیتی برای صادرات کالا را از استان‌های مجاور تهیه و تأمین می‌کنیم و باید برای حل این مشکل برنامه ریزی شود.

مهدی گلچوب مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مازندران نیز میزان صادرات پرتقال را طی سال گذشته در استان ۱۸۴ هزار تن و صادرات کیوی را ۱۵۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: ارزش این میزان صادرات مرکبات بیش از ۲۸۹ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به رشد صادرات کیوی و مرکبات طی سال قبل در استان افزود: بیشتر محصولات به دلیل نبود شرکت‌های حمل و نقل بین المللی از طریق گمرکات سایر استان‌ها صادر شده است.

کد خبر 4927777
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.