پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساری در رتبه سوم پس از مشهد و تهران

شهردار مرکز استان با اشاره به افزایش چند برابری بودجه شهرداری مرکز استان در سه سال اخیر، گفت: ساری از رتبه ۵۰ کشور به رتبه سوم شاخص شهروندی ارتقا یافت.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری ساری،دکتر مهدی عبوری در نشست شوراری اداری  شهرداری ساری که با حضور دو نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی وامام جمعه موقت برگزار شد گزارشی از عملکرد چهار ساله خود ارائه کرد و موفقیت های خود را مرهون حمایت های حضرت آیت الله طبرسی ، نمایندگان محترم مجلس،اعضائ محترم شورای شهر و مردم عنوان کرد.

 

 به گزارش مرکز امور رسانه شهرداری ساری طی این نشست دکتر عبوری پس از عرض خیر مقدم به حجت السلام قاسمی امام  جمعه موقت شهر، دکتر یوسف نژاد و مهندس دامادی دو نماینده ساری در مجلس شورای  اسلامی  در گزارشی که از عملکرد چهار سال گذشته شهرداری مرکز استان ارائه داد  گفت : در سال ۹۱ که مسئولیت شهرداری را به عهده گرفتیم  ساری از نظر اعتبار سرانه  فردی شهروندان در رتبه پنجاهم کشور قرار داشت زیرا سرانه هر نفر ۲۳۲ هزار تومان بود و اکنون  این رقم به یک میلیون و پانصد و هشتاد هزار تومان افزایش یافته و ساری در رتبه سوم پس از مشهد و تهران قرار گرفته است وی در پیوند با اقدامات عمرانی شهرداری نیز افزود : طی این چهار سال برای مقابله با آبگرفتگی ها که بزرگترین مشکل ساری بود ۴۱کیلومتر کانال ایجاد گردید که هزینه ای بالغ بر ۹۹ میلیارد تومان  برای شهرداری در برداشت نزدیک به ۲۰ کیلومتر پیاده رو سازی ۵۶ کیلومتر نوه بتنی ۶۶ کیلومتر جدول و کانیو ۲۸ هزار متر دیوار کشی انجام شد که یک میلیون ۸۵۸۰۰۰ مترمربع آسفالت ساری از جمله مهمترین آنها می باشد . علاوه بر همه اینها ۸ دوربرگردان استاندارد در داخل شهر احداث شد که در مناسب سازی ترافیک اثرگذار است . اما جالب ترین آمار به احداث بوستان برمی گردد . چرا که از سال ۵۷ تا ۹۱ در ساری ۱۲ پارک ساخته شد در حالیکه ما در چهار سال اخیر ۱۴ پارک احداث کردیم که برخی از آنها مانند بوستان ملل یا پارک بانوان بی نظیر هستند .

 

وی آنگاه با اشاره به افزایش چشمگیر بودجه شهرداری و تحقق تمامی آنها خاطرنشان کرد : در بدو ورودم بودجه شهرداری ۷۰ میلیارد تومان بود اما اکنون یعنی پس از چهار سال بودجه شهرداری به ۵۲۰ میلیارد تومان رسیده است که بیانگر همت و تلاش بی وقفه شهرداری برای عمران و آبادی مرکز مازندران می باشد . با این همه بخاطر مشکلات شدید اقتصادی دولت و مردم شهرداری ساری طی چهارسال اخیر برای اولین بار در سه ماه نخست امسال دچار نوعی بحران مالی شد که این بحران را هم با مدیریت و اتحاد و تلاش بی وقفه پشت سر گذاشتیم تا جایی که موفق شدیم بیش از ۴۶ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت نماییم .

 

شهردار ساری سپس خطاب به مهندس دامادی که به گفته او ارتباط خوبی با دکتر نوبخت مدیر سازمان برنامه و بودجه دارد افزود : شهرداری ساری در میان شهرداری های کشور تنها دستگاهی است که دیون قطعی شده از دولت دارد و تمام اقدامات لازم را هم انجام دادیم تا این مطالبات را دریافت کنیم اینک از شما انتظار داریم تا ما را در دریافت این مطالبات که رقم قابل توجهی می باشد یاری کنید .

 

 دکتر عبوری در بخش دیگری از سخنان خود ظرفیت های عظیم شهر را مورد توجه قرار داد و افزود : باید از تمام ظرفیت ها برای توسعه شهر استفاده کنیم بویژه دو نماینده شهر در مجلس که از چهره های برجسته و اثرگذاری بشمار می آیند در کنار این امر باید اتحاد و همدلی را سرلوحه امور خود قرار داده و با اتحاد و همبستگی ساری را به جایگاه شایسته خود برسانیم .

 

بنابراین گزارش پس از آن حجت الاسلام قاسمی امام جمعه موقت ساری طی سخنانی کوتاهی با اشاره به یکی از احادیث امام جعفر صادق (ع) درباره ویژگی های یاران امام زمان (عج) گفت : منصف بودن یکی از این ویژگی ها می باشد بنابراین ما باید انصاف داشته باشیم و در قضاوت ها نگاه نکنیم چه کسی دوست است و چه کسی نیست تا قضاوت ما بر مدار انصاف باشد وی آنگاه در همین پیوند افزود : انصاف آن است که طی چهار سال گذشته در شهرداری ساری اتفاقات بزرگی افتاد تا جایی که امروز آقای عبوری و شهرداری ساری الگوی شهرهای استان و شاید هم استان های دیگر هستند . ضمن تقدیر از مدیران قبلی باید سپاس گزار این شهردار جوان ، مومن و متعهد بود و کمک کرد تا با قدرت راهی که در پیش گرفتند را تداوم بخشند .

 

ضرورت حمایت قاطع از مدیریت شهری ساری

 

پس از آن مهندس دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس اول کمیسیون مدیریت شهری این مجلس در سخنانی با بیان این مطلب که من خود را بخشی از مجموعه شورا و شهرداری می دانم گفت : باید از همه شما همکاران خوبم تقدیر کنم که تلاش می کنید تا در خدمت مردم باشید . ما همه خادم مردم هستیم و باید به مردم خدمت کنیم چه در شهرداری باشیم و چه در دستگاهی دیگر .

وی با اشاره به ضرورت حمایت از مدیریت شهری خاطرنشان کرد :  باید با برنامه ریزی خوب و انجام در برنامه ها  از تمام ظرفیت ها بهره بگیریم و ضمن آن وحدت داشته باشیم . چرا که امروز مردم از ما اتحاد و  همبستگی می خواهند .

می خواهند همه درکنار هم باشیم حتی نخبگان شهر هم باید درکنار مسئولان باشند و همدلی ایجاد کنند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان از اقدامات انجام شده توسط شهرداری ساری تشکر کرد و گفت: خوشبختانه مدیریت شهری با تجربه خوبی که اندوخته است افق روشنی پیش روی شهر ترسیم کرده و امیدوارم با تکرار و تمدید این نشستها و گردهمایی ها بتوانیم ضمن حفظ همدلی راه توسعه ساری را هموارتر سازیم.

 

این گزارش حاکیست در این نشست مهندس زلیکانی عضو شورای شهر هم در سخنان کوتاهی به لزوم ایجاد درآمد پایدار در شهرداری اشاره کرد و گفت : نداشتن درآمد پایدار می تواند مشکلات بسیاری برای شهر و شهرداری ایجاد کند بنابراین باید به سمت ایجاد اینگونه درآمدها برویم چراکه اساساً اقتصادمقاومتی که موردتوجه مقام معظم رهبری می باشد هم از همین رهگذر ایجاد خواهد شد

 

آخرین سخنران نشست امروز شورای اداری شهرداری ساری دکتر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بود که با اعلام این مطلب که مسیرطی شده مدیریت شهری درگذشته پرفراز و نشیب بود اما آینده امیدوار کننده ای دارد گفت: وضع فعلی باید با جهش و ترقی دنبال شود و برای اینکار باید اتحاد و انسجام بین همه ظرفیت های شهر و استان را رقم زد چرا که خوشبختانه ساری ظرفیت های عظیمی مانند حضرت آیت الله طبرسی نماینده محترم ولی فقیه دارد و از فرمانداری دلسوز و شهرداری پرتوان بهره می برد پس باید همه کنارهم باشیم و با اتحاد این راه را تا پایان دنبال کنیم

 

وی سپس با ارائه تعریفی از انتقاد و تخریب افزود: هیچ فردو دستگاهی از انتقادبی نیاز نیست اما فرق است میان انتقاد و تخریب امروز به واسطه اقداماتی که در شهر افتاده است همه جا سخن از این اتفاق بزرگ و خجسته است پس هیچ کس نباید این خدمات و زحمات را نادیده بگیرد

 

وی با تاکید برلزوم تداوم چنین نشست هایی خاطر نشان کرد: با استمرار این نشست ها نه تنها همدلی بیشتری می شود بلکه راه های رفع مشکلات نیز بررسی و در نهایت این راهها فراسوی ما قرارمیگیرد این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بار دیگر با اشاره به فعالیت های شهرداری ساری در چهار سال اخیر تأکید کرد: پیامدهای کار شهرداری را در رضایت مندی مردم می توان دید چرا که مردم از معدل کار شهرداری رضایت دارند اما فراموش نکنیم که کار های بزرگی انجام شد که من و شما می دانیم. کاری مثل احداث پل شهید رضایی از لحاظ زمانی براستی قابل ستایش است همانگونه که کارهای دیگر شهرداری قابل تقدیر می باشد و باید تشکر کنیم . اما یک نکته را فراموش نکنیم و آن اینکه در این شرایط  کارشهرداری از همه سخت تر است وی در بخش دیگری از سخنان خود دونوع نگاه در مدیریت را مورد توجه قرارداد و گفت: یک نگاه می گوید بگذارید پول و بودجه بیاید تا ما کار را شروع کنیم  و یک نگاه دیگر می گویدکاررا شروع می کنیم تا پول و بودجه بیاید این نوع دوم هنر یک مدیر است چه در غیر اینصورت کاری از پیش نخواهیم برد چون همه از شرایط اقتصادی کشور اطلاع داریم حالا بگذارید بگویند شهرداری بدهکار است این اتفاقاً یک امتیازبرای شهرداری است چون نشان می دهد شهرداری دارد کار می کنید و دست روی دست نگذاشته است

 

دکتر یوسف نژاد آنگاه باتاکید بر اینکه شهرداری نیازی به تعریف ندارد چرا که عملکردش بهترین معرف شهرداری می باشد افزود: من هم هرکاری کردم و قدمی برداشتم برای شهرم بود و هیچ منتی نمی گذارم و آن را وظیفه خود می دانم امیدوارم دیگران نیز چنین کنند یا لااقل اگر گام مثبتی برای شهر برنمی دارند ذائقه مردم را با اختلاف افکنی های خود تلخ نکنند به ویژه آنکه بحق طی این چهارسال اتفاقات بزرگی دراین شهرافتاد و مردم انتظاری ندارند مگر حمایت از شهرداری ، حمایت از نهاد شهرداری ، من کاری به فرد و شخص ندارم بحث من یک نهاد است و باید از این نهاد حمایت کرد.

 

به گزارش خبرنگار ما در پایان این نشست دکتر عبوری با تقدیر و تشکر مجدد از میهمانان جلسه از اعلام آمادگی مهندس دامادی برای پیگیری مطالبات شهرداری از دستگاههای دولتی تقدیر کرد و گفت: باید شهادت بدهم دکتر یوسف نژاد حتی زمانی که نماینده مجلس هم نبودند کمک های بزرگی به شهرداری کردند و امیدوارم اکنون نیز که در موقعیت ممتازی قراردارند بازهم چون گذشته درکنار ما و مردم شهر باشند تا بتوانیم با همدلی و اتحاد توسعه پایداراقدامات عمرانی شهر را با سرعت بیشتری پیش ببریم

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.