پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زیارت اربعین از نشانه های مومن است

0

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جویبار گفت: اتحاد و وحدت بین همه مسلمین، ادیان و مذاهب جهان، پیام اصلی اربعین عاشورایی است.

قنبرعلی بهرامی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: در این شور حسینی تنها مسلمین نیستند بلکه تمام ادیان و مذاهب جهان از نعمات این روزها برخوردار می‌شوند که این مهمترین برکت و پیام اربعین است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) یکی از نشانه‌های مومن را زیارت اربعین خواند و گفت: از دیرباز به جهت اینکه امام حسین (ع) در دل شیعیان و محبانش جا بازکرده است شاهد اشتیاق فراوان مردم برای شرکت در اربعین حسینی هستیم.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جویبار با اعلام اینکه بعد سال‌ها به جهت ایثار و رشادت‌های شهدای ما که موجب بازگشایی مرزهای ایران و عراق شد، افزود: این بازگشایی زمینه فراهم شدن سیل عظیم جمعیت مشتاقان به اهل بیت به سوی بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) شده است و همه دنیا به این نکته اذعان داشته‌اند که بزرگترین جمعیت جهان در اربعین حسینی است.

بهرامی با بیان اینکه اگر این وحدت و انسجام جان بگیرد قطعا وضعیت مسلمین بهتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: ایثار و فداکاری، از خود گذشتن و به ملت فکر کردن نیز از پیام‌های مکتب امام حسین بوده است.

وی ۴ عنصر بعثت پیامبر،غدیر و ولایت، اربعین حسینی و عنصر انتظار و مهدویت را در تثبیت و نگاهداشت اربعین حسینی حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اربعین و اجتماع چند میلیونی محبان امام حسین زمینه ساز حکومت مهدویست که با آمدنش دنیا صلح و آسایش را به خود خواهد دید.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جویبار بیان کرد: طبق آمارها تعداد شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی امسال بیش از ۲ برابر سال گذشته شده است و این نشان می‌دهد که هرچه دشمن فشار بیاورد، عشق، علاقه و مقاومت مردم بیشتر می‌شود و این عشق را خدا در دل مردم قرار داده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.