پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ریل انقلاب بر روی دو خط تولی و تبری حرکت کند

0

ایسنا/مازندران امام جمعه ساری گفت: ریل انقلاب باید بر روی دو خط تولی و تبری حرکت کند چراکه شرط اساسی انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.

حجت الاسلام  محمد باقر محمدی لائینی در نخستین خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز ساری با بیان اینکه همه ما باید نسبت به دشمنان تبری داشته باشیم، اظهار کرد: یک جامعه بی‌تفاوت وغیر انقلابی نمی‌تواند انقلاب را حفظ کند و ما مردم شریف مازندران نسبت به ولی امر مطیع بوده و نسبت به آمریکا اظهار بیزاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مازندران سالم و پیشرفته چشم انداز ما برای این استان خواهد بود، تصریح کرد: مازندران، استان سالم، پیشرفته و مدرن است اما آسیب‌ها و ضعف‌ها در ابعاد اجتماعی و اقتصادی هنوز در مازندران وجود دارد که باید رفع شود.

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه برای عمران و آبادی استان پیشرفته و مدرن باید برنامه‌های مدون داشته باشیم، خاطرنشان کرد: هرچند من در جایگاه اجرایی قرار ندارم اما با کمک و همکاری مسئولان اجرایی و قضایی می‌توانیم تعامل خوبی را برای تحقق این چشم انداز داشته باشیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه بهترین راه نجات بشر ایمان به خدا است، افزود: تقوا، پرهیزکاری و رعایت حلال و حرام  بسیار توصیه شده است بنابراین همه به تقوا سفارش شده اند چراکه تقوا راه نجات، عامل رستگاری و رهایی از جهنم است.

وی به سه فراز از خطبه های رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: رشد و هدایت انسان‌ها در پرتو اطاعت از خدا و رسول خدا است و دومین فراز رسول اکرم سفارش انسان‌ها به آخرت بوده که ایشان در خطبه‌های خود فرمودند انسان‌ها همدیگر را به آخرت توصیه کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در فراز سوم می‌فرماید تقوا راه رسیدن به سعادت آخرت و یکی از اسباب رسیدن به خداوند است.

امام جمعه ساری یادآور شد: همه باید مطیع و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم که مرجع ما و نائب امام زمان (عج) است، تجربه 30 سال زعامت ایشان نشان داده که هر کجا مسئولان فرامین ایشان را پیروی کردند، سود و هر کجا سرپیچی ضرر کرده‌اند .

محمدی لائینی با بیان اینکه فلسفه امامت، وحدت بخشی و انسجام بخشی است و امامی که به دنبال تشدت باشد از فلسفه خود فاصله گرفته، در توصیف آیت الله طبرسی امام جمعه سابق ساری، بیان کرد: روحیه وحدت گرایی و پرهیز از تفرقه گرایی و تشدت از ویژگی‌های ایشان بوده است.

وی افزود: در حکمی که مقام معظم رهبری به بنده عنایت فرمودند هم از مردم تجلیل شده است و هم اینکه بیان داشتند که برجستگی‌های مازندران با تقویت جریان انقلابی و جوانان مومن گفته شود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که روی گشاده و دست مهربان به همه مردم مازندران توصیه موکد من است، تصریح کرد: ما نیز با تاسی از توصیه ایشان خودمان را ملزم می‌دانیم جریان انقلابی را را با بهره‌گیری از نخبگان و جوانان تقویت کرده و با روی گشاده از مردم استقبال کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.