پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

روزه‌داری پیرمرد ۱۰۰ساله مازندرانی +عکس

پیرمرد ۱۰۰ ساله مازندرانی برغم گرم و شرجی بودن هوا در روزهای اخیر همه روزه ۱۷ ساعت روزه داری را براحتی تحمل می کند و ان را برای جسم وروحش مفید می داند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: پیرمرد ۱۰۰ ساله مازندرانی برغم گرم و شرجی بودن هوا در روزهای اخیر همه روزه ۱۷ ساعت روزه داری را براحتی تحمل می کند و ان را برای جسم وروحش مفید می داند.

 

حاج شیخ حسن ولی اللهی میری معروف به شیخ ولی اللهی که دوبار در طول زندگیش دچار سکته مغزی شده است همچنان در فصل کشاورزی در زمین های شالیزاری به کار مشغول می شود و از همه مهمتر اینکه با اعتقاد قلبی روزه را که یکی از واجبات دینی است از دوران جوانیش تاکنون قضا نکرده است.

روزه‌داری پیرمرد 100ساله مازندرانی+عکس
او به سلامتی جسمش با روزه گرفتن اعتقاد دارد و می گوید روزه باعث سبکی روح و جسم می شود و تاکنون در این زمینه کم نیاورده است.

یک پزشک دارو ساز که خود به دیدار این عالم روحانی رفته است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: روزه در سن ۷۰ و ۸۰ سالگی نیز برای کسی توصیه نمی شود چون ممکن است عوارضی برایش بدنبال داشته باشد.

دکتر ‘سیف الرضا شهابی’ افزود: روزه داری در سن بالا و آن هم در گرمای هوا به دو دلیل توصیه نمی شود که یکی باعث کم آبی بدن، غلظت خون و در نهایت سکته مغزی را بدنبال خواهد داشت و دیگری اینکه کلیه را دچار اختلال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوردن سحری و افطاری این مرد روحانی هم بسیار ناچیز است؛ بیان داشت: اگر تحرکی از سوی روزه دار نباشد و موجب عرق و کم آبی نشود خیلی مشکل برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

وی اظهارداشت: حاج شیخ حسن ولی اللهی میری چون در این ایام تنها با خوردن سحری و افطاری و نیز خواندن قرآن و استراحت روزه داری را پشت سر می گذارد خیلی نمی توان بدلیل اعتقادش مانع از روزه داریش شد کمااینکه خودش در ایام جوانی فردی قوی هیکل بود که کشتی پهلوانی از جمله ورزشهایش در آن ایام بوده است.

وی افزود: روزه گرفتن این پیرمرد ۱۰۰ ساله بابلسری بیشتر از روی اعتقاداتش است و همین مسئله او را سرپا نگه می دارد.

دکتر شهابی گفت: هیچ گونه علائم سکته که در گذشته دوبار هم به سراغش آمده بود در این مرد وجود ندارد و همینکه در این سن و سال نیازی به ویلچر ندارد و با پای خود خوب هم راه می رود و کارهای خودش را می رسد و حافظه بسیار قوی دارد، خوب است.

شیخ ولی اللهی حدود ۱۶ سال در حوزه های علمیه مازندران ، قم، تهران و مشهد به تحصیل علوم دینی پرداخته است و در محضر اساتیدی همچون حاج شیخ ولی اله مدرسی، شیخ قنبرعلی توسلی، حاج یونس اردبیلی و آیت اله فیاض تلمذ کرده است و بعد از پایان تحصیلات به زادگاهش میربازار بابلسر برای نشر احکام دینی در بین مردم بازگشت.

شیخ ولی اللهی دست از مطالعه برنمی دارد و معتقد است خواندن کتاب روحش را آرامش می بخشد و باعث جلوگیری از بیماری فراموشی (آلزایمر) می شود.

همسر حاج ولی اللهی نیز پنج سال پیش در سن ۹۳ سالگی درگذشت و نوه پسریش هم اکنون از پدربزرگش مراقبت می کند./ایرنا

بابل-زینب حبیب پور گودرزی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.