پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کشور/ رسانه‌ها پیگیر مسئله باشند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بابک دین‌پرست عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل استان مازندران، اظهار کرد: در جنگ اقتصادی همه باید پای کار باشند، از مدل دفاع مقدس در جنگ اقتصادی باید مقابل دشمن قرار بگیریم.

وی در ارتباط با بحث روماک گستر و پایانه صادراتی مازندران، گفت: در این حوزه مشکل تامین ارز داریم که نیاز به رایزنی‌های ملی دارد که پیگیری‌های را در این زمینه انجام می‌دهیم.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در ارتباط با راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی بررسی مشکلات در استان‌های کشور، خطاب به مدیران و رسانه‌های حاضر گفت: این مرکز نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد تسهیل باید از ۸ صبح تا ۲۰ در مرکز حضور داشته باشند و رسانه‌ها پیگیر این موضوع باشند.

وی خاطر نشان کرد: در این ارتباط نرم‌افزاری و سامانه‌ای طراحی شد که همه استان‌های کشور مورد رصد می‌شود.

دین‌پرست اضافه کرد: نخستین اقدام قانون‌گرایی است، مدیران استانی همه پرونده‌های واحدهای تولیدی که با منابع طبیعی و محیط زیست مشکل دارند را در مدت ۱۰ روز تعیین تکلیف کنند.

وی ادامه داد: بحث شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی در این ستاد باید در دستور کار قرار گیرد مدیران استانی اقدامات انجام شده و موانع را به صورت شفاف اعلام کنند.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ادامه داد: باید تلاش کنیم که تعداد واحدهای نیمه تعطیل کشور را تعیین تکلیف کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری استان مازندران در سال ۹۵ رتبه ۱۹ کشور را داشته و در سال ۹۸ رتبه نهم کشور را به دست آورده است.

دین پرست اضافه کرد: کاهش نرخ بیکاری در استان مازندران نسبت به سال گذشته که ۸/۹ درصد بوده اما در سال جاری به ۷/۷ دهم درصد رسیده است در استان مازندران تا پایان شهریور ماه امسال ۴۶ واحد مشکل دار وجود دارد، فرمانداران نسبت به رفع مشکل این واحدها ورود پیدا کنند.

وی با اعلام اینکه هدف‌گذاری برای ۱۰ هزار واحد تولیدی در دستور کار است، گفت: براساس برنامه باید دو هزار واحد تولیدی در استان مازندران را راه‌اندازی کنیم.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور خاطرنشان کرد: ما هیچ مسؤولی در قبال واحدهای ورشکسته کامل نداریم، وجود ۱۰ هزار واحد تولیدی بلاتکلیف لکه ننگی بر دامان ما است.

وی ادامه داد: بیشتر مشکلات واحدهای تولیدی استان مازندران مربوط به بانک‌ها است که در این بخش باید حمایت‌های لازم از واحدهای تولیدی انجام شود.

دین‌پرست یادآور شد: از ۳۵۹ پرونده واحدهای تولیدی در دستگاه قضا ۹۶ پرونده مربوط به استان مازندران است، همچنین از ۳۳۶ واحد ورشکسته کشور ۱۰۷ واحد در استان مازندران است که ۳۱ درصد را شامل می‌شود.

وی در ارتباط با بحث شکار پرندگان مهاجر، افزود: نقاب دروغین در ارتباط با شکار پرندگان را از چهره مردم مازندران دور کنیم، برخی بزرگ‌نمایی در این حوزه وجود دارد البته برخی کم کاری‌ها در این بخش وجود دارد.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور خاطر نشان کرد: با شکارچیان غیرمجاز  و افراد دلال باید برخورد شود، اما کسانی که زندگی آنها از راه شکار به صورت سنتی تامین می‌شود با پرداخت تسهیلات و پرورش حمایت کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال جایگزین برای افرادی که زندگی آنها از شکار سنتی تامین می‌شود را در دستور کار قرار دهیم و باید تلاش کنیم که جو روانی که علیه ما شمالی‌ها در ارتباط با شکار پرندگان وجود دارد را باید رفع کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/ح


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.