پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دکتر عالیه زمانی از دریچه مطبوعات

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: دکتر عالیه زمانی کیاسری متولد 1349 هست و 49 ساله و اهل بخش چهاردانگه ساری. در خانواده ای متشخص و بلند آوازه بالیده و دوران تحصیلی درخشان و موفقی داشته است. دانش آموخته رشته پزشکی و فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه و دانش آموخته حقوق عمومی است. حسن شهرت خانواده اش در سلوک اجتماعی و علم و تدین البته میراث معنوی ارزشمندی برای اوست اما وی با تکیه بر قریحه و استعداد خود مدارج ترقی را در دانش و مدیریت طی کرده و با درخشش در مسئولیت های اجتماعی ، خیلی زود به نامی آشنا در حوزه مدیریت بدل شد. ریاست یمارستان فاطمه الزهرا (س) ساری ، ریاست بیمارستان امام خمینی (ره) ساری ، ریاست دانشکده پیراپزشکی و علوم پزشکی مازندران و ریاست مرکز آموزش مهارت های بالینی دانشگاه علوم پزشکی از جمله مسئولیت های او بوده است. صحبت از دکتر عالیه زمانی است ، عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، موسس و رییس هیأت مدیره موسسه خیریه مردم نهاد همت عالی ، پزشک برگزیده جامعه پزشکی کشور و بانوی برتر استان مازندران در حوزه سلامت.

دکتر عالیه زمانی با ورود به حرفه و مسئولیت های پزشکی و آموزش پزشکی عملاً پا در عرصه وسیع خدمتگزاری نهاد زیرا در حوزه بهداشت و درمان و تامین سلامت جامعه یکی از اساسی ترین نیازها و بلکه حیاتی ترین نیازهای جامعه انسانی نهفته که در کنار گستردگی و وسعت دامنه ی شمول ، از اهمیت و حساسیت زیادی نیز برخوردار می باشد و بدیهی است این درجه از ویژه بودن خدمات در مانی ، هم وقت و انرژی و حوصله زیادی می طلبد و هم به تخصص ، مهارت و کارآمدی بالایی نیاز دارد .  با این همه ، روحیه ی تلاشگری و اشتیاق خدمت به همنوعان خصوصاً نیازمندان موجب شد خانم دکتر زمانی به سطح وسیع تری از خدمت بیندیشد و برای نیل به این مقصود از مناصب و مسئولیت های رسمی فراتر برود و به فعالیت های اجتماعی داوطلبانه و انجام امور خیریه بپردازد. این روحیه بی شک از تکلیف مداری ایشان نشأت می گیرد وی با اختصاص وقت و هزینه شخصی جهت انجام کارهای عام المنفعه در واقع آموزه های دینی را در زندگی فردی و اجتماعی اش کاربردی کرده است.

خانم زمانی در سال 1394 سازمان خیریه همت عالی مازندران را برای ورود جدی تر به عرصه خدمتگزاری داوطلبانه تاسیس کرد و طی این مدت در بخش های آموزشی و بهداشت و درمان ، فعالیت هایی را انجام داد که انجام آنها در نهادهای متولی نیز سازوکار مفصلی می طلبد.

تجهیز و هوشمند سازی مدارس و نیز اتاقهای بهداشت و ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی درمانی خیریه نظیر برنامه های کاروان سلامت ، ایستگاه سلامت و آموزش سلامت ، ویزیت رایگان بیماران و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی و همچنین ارائه خدمات آموزشی با هدف ارتقا سلامت و مهارت زندگی و حمایت تحصیلی در مناطق کم تر برخوردار از جمله اقداماتی است که این پزشک متعهد انجام داده است. وی با همین احساس تکلیف و نگاه مسئولانه ، اندوخته های علمی و تجارب حرفه ای خود را با طیب خاطر و مناعت طبع در خدمت جامعه قرار داده و در این مسیر هم به کمک مردم شتافته و هم به دولت مدد رسانده است.

این روزها که بحث انتخابات داغ هست ، مقوله خدمت و خدمتگزاری بسیار تکرار می شود. افکار عمومی اما تجربه تلخی از کسانی دارد که گرچه هدفشان را خدمت عنوان می کردند اما این هدف در قاموس آنها طوری وسیله را توجیه می کرد که از هیچ کاری برای نیل به آن ابا نداشتند از جمله این که هزینه های هنگفتی صرف این کار می نمودند و همین رویکرد ناصواب به این شائبه دامن می زد که کسی از جیب خود یا دیگران میلیاردی هزینه می کند تا آراء مردم را جمع آوری نماید ، نمیتواند در ادعای خدمت صادق باشد اما کسی که در انجام خدمت داوطلبانه هیچ انگیزه ی مادی برای وی متصور نیست و جز انسان دوستی و خدا محوری ، بهانه دیگری را نمی توان برای کارش تصور نمود ، بی تردید صادقانه عمل می کند.

رویکرد خانم دکتر زمانی واجد گفتمانی است که صداقت را زندگی کرد و به مردم عشق ورزید و بی مزد و منت و بی هیچ توقعی خدمت کرد. وی مسئولیت های اجتماعی را سرلوحه کارش قرار داد و با منش مادرانه کمر همت بست تا باری از روی دوش مردم بردارد و با چنین روحیه و رویه ای ، ظرف چهار سال به بیش از چهل هزار نفر خدمات رایگان درمانی و آموزشی ارائه نمود. او زمانی در کنار مردم و با مردم بودن را در قالب ارزنده ترین خدمات اجتماعی عینیت بخشید که نه توقع منصبی در بین بود و نه بهانه دستیابی به جایگاهی مثل نمایندگی مجلس ، همین باور و کارکرد موجب شده که مردم از خبر کاندیداتوری او برای مجلس آینده استقبالی بی سابقه نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.