پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دکتر شجاعی/رسانه ملی نباید از اعتماد مردم سو استفاده کند

عضو شورای نظارت برصدا و سیما و نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تکذیبیه صدا و سیما نسبت به مصوبه شورا گفت:رسانه ملی براساس اصل ۱۷۵قانون اساسی موظف به رعایت مصوبات این شورا است و کارکنان این سازمان به هیچ عنوان نباید از اعتماد مردم سوء استفاده کنند.

0

 

چهاردانگه نیوز به نقل از ایرنا، سید رمضان شجاعی به رخداد مجری برنامه ماه عسل اشاره کرد و افزود: شورای نظارت بر صدا و سیما در جلسه مصوب کرده است که افرادی که از صدا و سیما با هنرمندان مصاحبه می کنند حق ندارند عکس های غیر شرعی آنان را در فضای مجازی شخصی و یا عمومی منتشر کنند.

 

وی ادامه داد: مردم به مجریان رسانه ملی اعتماد می کنند و نباید از این اعتماد سوء استفاده کرد.

 

شجاعی با انتقاد و واکنش به واحد روابط عمومی صدا و سیما ، تصریح کرد: روایط عمومی در جایگاهی نیست که بتواند مصوبه شورای نظارت را پاسخ بدهد.

 

وی تاکید کرد : رسانه ملی بر اساس اصل 175قانون اساسی باید مصوبات این شورا را اجرایی کند.

 

شورای نظارت بر اساس مصوبه ای ، رسانه ملی را موظف کرد تا با هنرمندانی که شئونات اخلاقی و رسانه ای را در شبکه های اجتماعی رعایت نمی کنند ،قطع همکاری کند .

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبه اخیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با عنایت به حضور کارمندان و هنرمندان متعهد و پاک سیرت در رسانه ملی ، متاسفانه تعداد قلیلی از هنرمندان با حضور هنجار شکنانه خود در این شبکه ها و با انتشار تصاویر نامناسبی از خود ، شئونات اخلاقی و ضوابط سازمانی را رعایت ننموده اند و موجبات دلخوری خیل عظیم هنرمندان متعهد و اهالی فرهنگ و هنر را فراهم آورده اند .

 

از این رو و بر اساس این مصوبه سازمان صدا و سیما موظف شد تا با هنرمندانی که در این شبکه ها خلاف شئونات حاضر شده اند قطع همکاری کند .

 

شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما استفاده و حضور در شبکه های اجتماعی را فرصت تعامل هرچه بهتر هنرمندان با مردم و مخاطبان دانسته و صرفا حضور نامناسب و انتشار تصاویری که باعث نادیده انگاشته شدن ارزش ها می شود را خلاف ضوابط و مقررات می داند.

 

روابط عمومی صدا و سیما در واکنش به این مصوبه خبر ممنوعیت حضور هنرمندان و مجریان رسانه ملی در شبکه اجتماعی را تکذیب کرد.

 

رسانه ملی هیچ تصمیمی مبنی بر اعمال محدودیت بر حضور هنرمندان و مجریان صدا و سیما در شبکه های اجتماعی نگرفته است.

 

در پی ادعای برخی سایت های خبری درخصوص ابلاغ تصمیم رسانه ملی به هنرمندان، مجریان و گویندگان سازمان صدا و سیما مبنی بر ممنوعیت حضور در شبکه های اجتماعی ، مدیرکل روابط عمومی سازمان با تکذیب این خبر تأکید کرد: هیچ گونه تصمیم یا بخشنامه ای در این خصوص توسط رسانه ملی صادر نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.