پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دولت ۸۰ درصد بودجه نوسازی مدارس را تخصیص داد

0

مهراله رخشانی‌مهر عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در محمودآباد با اعلام این که رتبه نوسازی مدارس در فهرست دریافت بودجه مصوب با فاصله زیاد ، اول است، افزود: میانگین تخصیص اعتبارات عمرانی کشور تاکنون ۵۰ درصد بوده است در حالی که نوسازی ۸۰ درصد بودجه را دریافت و توزیع کرده است.

وی بودجه تخصیص یافته نوسازی مدارس از ردیف اعتبارات ملی را بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام و ابراز امیدواری کرد که ۲۰ درصد باقی مانده بودجه این نهاد هم تا پایان سال تخصیص یابد.

رخشانی مهر اعتبارات ملی سازمان مدارس نوسازی در ردیف بودجه ای سال ۹۸ را حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

تعهد ۱۵ هزار میلیاردی خیرین مدرسه ساز

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین میزان خیرین برای مدرسه سازی از ابتدای سال جاری تاکنون را ۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : معمولا حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد این تعهدات در طول سال انجام می شود که پیش بینی می شود مشارکت خیرین مدرسه ساز تا پایان سال به حدود هشت هزار میلیارد ریال برسد.

وی با اشاره به وجود ۵.۲ متر مربع سرانه فضای آموزشی در کشور افزود: پیش از انقلاب سرانه فضای آموزشی کشور یک و نیم متر مربع بود.

رخشانی مهر استاندارد فضای آموزشی برای هر دانش آموز را ۸.۴ مترمربع اعلام کرد و توضیح داد: به دلیل پایین بودن فضای آموزشی پیش از انقلاب و همچنین فرسودگی مدارس قدیمی تا کنون نتوانستیم به استاندارد تعریف شده دست یابیم .

وی افزایش جمعیت دانش آموزی را هم یکی دیگر از موانع رسیدن به استاندارد فضای آموزشی عنوان کرد و گفت : اکنون ۱۵ میلیون دانش آموز در کشور تحصیل می کنند.

این مسئول تخریب مدارس قدیمی و ساخت مدارس جدید به جای آنها را یک علت دیگر عقب افتادگی در رسیدن به سرانه فضای آموزشی استاندارد برشمرد و افزود: ما هیچوقت به دنبال عدد سازی نبودیم و هدف اصلی ما افزایش کیفی فضای آموزشی در کنار فضای کمی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.