پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دولت ۲۳ میلیارد تومان برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز نوشهر پرداخت کرد

0

ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با هدف امحای ۲۰۰ تن زباله های تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در سال ۱۳۹۰ و در زمینی به گستره حدود ۲ هکتار در منطقه “پلنگ چال ” نوشهر آغاز شد و قرار بود در مدت ۲ سال به بهره برداری برسد.

علی امانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با پرداخت این میزان اعتبار از سوی دولت روند اجرایی باقیمانده طرح با سرعت بیشتری انجام می شود و تلاش می شود تا دهه مبارک فجر امسال این طرح به بهره برداری برسد.

وی گفت:  پیش از این فرآیند اجرای این طرح به علت کمبود نقدیندگی و بدهی به پیمانکار درسال جاری روند لاک پشتی داشت که با پرداخت این میزان اعتبار در هفته پیش ، این دغدغه رفع و ادامه ساخت این نیروگاه هم اکنون با شتاب در حال انجام است.

امانی اظهار داشت : این اعتبار صرف بدهی به پیمانکار ، محوطه سازی، نصب چراغ های روشنایی ، ساخت اتاق های نگهبانی ، تصفیه خانه شیرابه ، ساماندهی زباله ها و نیز ایجاد سلول های دفن بهداشتی زباله می شود.

شهردار نوشهر گفت : هفته گذشته هم برای بررسی مشکلات و موانع روند عملیات اجرایی این نیروگاه، نشستی با معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور در شهرداری نوشهر برگزار شد و در این جلسه مقرر شد مسئولان دستگاههای آب ، برق و گاز شهرستان هر چه زودتر نسبت به برقراری انان اقدام کنند.

شهردار نوشهر با بیان آنکه تاکنون حدود ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح ملی هزینه شده است ، ابراز امیدواری کرد که این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد . 

نوشهر، چالوس و کلاردشت با جمعیتی دست کم ۲۵۰ هزار  نفر  جزو شهرستان های گردشگرپذیر غرب مازندران به علت برخورداری از موقعیت های ممتاز گردشگری نزدیکی دریا به جنگل ، آثار تاریخی فراوان در تمامی فصول به ویژه نیمه های نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.