پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سامانه جدید بارشی اواخر این هفته به مازندران می‌آید

0

هوای استان مازندران طی روزهای اخیر سرد و بارانی بود و از روزهای آخر هفته گذشته این شرایط جوی مستقر و مردم استان بعد از پشت سر گذاشتن حدود ۲ هفته هوای آفتابی و گرم ، سرمای پاییزی را حس کردند .

سرمای هوای مازندران تا بدان حد است که بنا به اعلام اداره کل هواشناسی مازندران روز گذشته ، بلده ، کجور و سیاه بیشه در گرمترین ساعات دمای یک درجه زیر صفر داشتند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هوای سرد طی روزهای آینده در استان ماندگار خواهد بود ،البته این شرایط جوی با توجه به قرار داشتن در فصل پاییز پدیده غیر عادی نیست.

مرتضی فرجی افزود: تا چهارشنبه این هفته از میزان ناپایداری هوای مازندران کاسته  و بارش های پراکنده از غرب استان آغاز می شود .  

وی بوجود آمدن این ناپایداری هوا و بارش ها را ناشی از ورود سامانه جدید بارشی از اواخر چهارشنبه این هفته عنوان کرد و گفت: این شرایط جوی به همراه گسترده شدن میزان بارش ها به همراه بارش برف در ارتفاعات تا شب جمعه ادامه دارد .

به گفته این کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران در این مدت دریای خزر نیز مواج است و ارتفاع موج به یک و نیم متر می رسد .

بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران کمینه و بیشینه دمای امروز ساری ، مرکز استان به هشت و ۱۳ درجه سانتی گراد خواهد رسید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.