پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دمای هوای مازندران هشت درجه افزایش می‌یابد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا،  هوای مازندران از اواخر هفته گذشته بر مدار گرم شدن قرار گرفت به طوریکه در روز چهارشنبه، دهم مهر رامسر با دمای ۲۱ درجه سانتی گراد بیشینه دمای آن روز استان را داشت و از آن روز دمای هوا افزایش یافت.

طی روزهای اخیر بیشینه دمای مازندران بر روی درجه ۲۸ و ۲۹ درجه سانتی گراد قرار داشت و این بیشینه دما در ایستگاههای هواشناسی امیر آباد، ساری و گلوگاه به ثبت رسید.  

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش دما در استان تنها به روزهای اخیر خلاصه نمی شود و از امروز تا فردا دمای هوا بیشتر خواهد شد.

سعید غلامپور افزود: بیشینه دمای هوا امروز یکشنبه مازندران به ۲۸ درجه سانتی گراد می رسد و این گرمای هوا برای فردا بیشتر می شود و دمای هوای استان به بالای ۳۵ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

وی این افزایش دما را ناشی از استقرار جریان جنوبی و گرم بر روی استان مازندران اعلام کرد و گفت : جریان جنوبی که از دشت به سمت دریا حرکت می کند بدون رطوبت است و به همین دلیل موجب افزایش دما می شود.  

این کارشناس هواشناسی مازندران بیشترین افزایش دما را برای فردا، دوشنبه پیش بینی کرد و افزود : مازندرانی ها برای فردا منتظر هوای تابستانی با دمای ۳۵ درجه سانتی گراد همراه با وزش گرم باشند.

وی در این خصوص که گرمای هوا می تواند در ایجاد آتش سوزی مراتع و جنگل های مازندران تاثیر بگذارد، گفت : با توجه به خاصیت هوا در فصل پاییز و کاهش دمای شبانگاهی، نشستن قطرات شبنم بر روی پوشش گیاهی مانع از وقوع آتش سوزی می شود.  

غلامپور وضعیت شرایط جوی استان برای روزهای آتی نیز افزود: از اواخر فردا، دوشنبه با شمالی شدن جریان هوا، بارش پراکنده باران، وزش باد و کاهش دما پدیده های آب و هوایی خواهد بود.

وی ادامه داد : این کاهش دما از روز سه شنبه بیشتر خواهد شد و حدود هشت تا ۱۰ درجه کاهش دما را شاهد خواهیم بود و دمای هوا از ۳۵ به ۲۷ درجه کاهش می یابد.  

این کارشناس هواشناسی مازندران اضافه کرد : احتمال دارد در مناطق غرب استان آبگرفتگی را شاهد باشیم.  

وی افزایش باران را پدیده غالب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته اعلام کرد و گفت : با توجه به جابجایی دما،  افزایش  و کاهش دمای هوا احتمال دارد در مناطق کوهستانی ریزش سنگریزه شاهد باشیم.   

/۱۸۹۹/۲۰۹۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.