پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دعوت از خیران برای سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت

مدیرکل چهاردانگه ای

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در مازندران گفت: در حوزه وام کارگشایی صندوق امداد ولایت به‌دلیل نداشتن اعتبار در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر پشت نوبت هستند، چنانچه سپرده‌گذاری از طریق خیران صورت بگیرد وام بیشتری پرداخت می‌شود، در این راستا از مردم و خیران می‌خواهیم که پای کار بیایند، با سپرده سپرده‌گذار در هر شهرستان به همان شهرستان وام پرداخت می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: خبرگزاری فارس در استان خبرهای به‌روز را به‌صورت آنلاین را در معرض دید عموم قرار می‌دهد و کمک‌حال نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی است.

وی افزود: مازندران ۸۳ هزار خانوار زیرپوشش دارد، سیاست راهبردی کمیته امداد امام خمینی هم بحث توانمندسازی خانوارها و خروج از چرخه حمایت است، این نهاد به ظرفیت و توانمندی‌های فرد توجه می‌کند، البته کمبودهای موقت از طریق کمک‌های موردی قابل حل است.

*جذب ۲ برابری بودجه تسهیلات اشتغال 

عالیشاه یادآور شد: در سال ۱۳۹۹، با جذب ۱۰۰ درصدی اعتبار اشتغال به مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان بیش از ۷ هزار شغل در حوزه مشاغل خرد در استان ایجاد شد، این جذب زودهنگام باعث شد امسال اعتبار به بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان برسد که با منابع کمیته امداد امام خمینی به ۴۴۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در مازندران، ادامه داد: ۷۰ درصد منابع مالی اشتغال در قالب ارائه تسهیلات مددجویان و ۳۰ درصد باقیمانده آن به غیرمددجو تعلق می‌گیرد، این نهاد در مازندران در سطح کشور در کارگروه‌های اشتغال از رتبه‌های برتر بوده و در سال گذشته رتبه چهارم را کسب کرد.

*اهدای ۶۴۰۰ تبلت در سال گذشته

این مسؤول خاطرنشان کرد: آموزش‌های کسب و کار به‌عنوان پیش‌زمینه با بهره‌گیری اساتید مجرب در کلینیک کسب و کار به جوانان جویای کار ارائه می‌شود، در حوزه فرهنگی سال گذشته ۶ هزار و ۴۰۰ تبلت بین دانش‌آموزان و دانشجویان توزیع شد که از جمله نیازهای اصلی خانوارها در بحث شیوع کرونا بود و همچنان برای خانوارهای جدید ادامه دارد.

وی گفت: بعد از شیوع کرونا در سه‌شنبه‌های مردمی مراجعان کمیته امداد امام خمینی ۵۰ درصد مددجو و بقیه غیرمددجو هستند، این نشان‌دهنده افزایش مشکلات مادی مردم است، با این وجود ما در هیچ بخشی در انتظار نوبت خدمات نداریم.

*اهدای ۵ قلم کالای اساسی به نوعروسان

عالیشاه اعلام کرد: ما در حوزه جهیزیه ۱۵ میلیون تومان پنج قلم کالا اعم از یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی را با کمک گرفتن نصف این مبلغ از خیران و بقیه از طریق کمیته امداد امام خمینی به نوعروسان اهدا می‌کنیم در حالی که قیمت بازار این پنج قلم کالا ۴۰ میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در مازندران با اشاره به اینکه سال قبل به هزار و ۶۰۰ نفر جهیزیه اهدا شد، افزود: امسال هم دو سری پویش جهیزیه برگزار شد، ۴۷۰ نفر در نوبت داریم، وجوهات از خیران دریافت شد مقرر شده مرکز این اقلام را بفرستند تا در مناطق شرق، مرکزی و غرب اهدای جهیزیه را داشته باشیم.

*ساخت ۱۳۰۰ مسکن مددجویی 

این مسؤول تصریح کرد: ما حدود ۱۲ هزار دانش‌آموز و هزار و ۶۰۰ دانشجوی مددجوی این نهاد در مازندران داریم که از خدمات کمیته امداد امام خمینی استفاده می‌کنند، در حال حاضر هزار و ۳۰۰ مسکن در حال احداث است، مددجویانی که زودتر اقدام کردند مسکن را زودتر تحویل خواهند گرفت.

وی با اشاره به مراکز نیکوکاری فعال در استان، یادآور شد: بیش از ۴۰۰ مرکز نیکوکاری در مازندران داریم که پنل این مراکز راه‌اندازی شد که به سامانه کمیته امداد امام خمینی متصل است و یک نفر نمی‌تواند چند بار خدمات را دریافت کند.

*جزئیاتی از  نحوه پرداخت صدقات به‌صورت مجازی

عالیشاه با بیان اینکه در استان بیش از ۴۰۰ هزار صندوق صدقات داریم، گفت: آسان‌سازی دریافت وجوهات از صندوق صدقات با فعال کردن کد QR که تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار برگه چاپ شده تا در اختیار مردم قرار بگیرد و هر خیری که خارج از استان هم زندگی می‌کند می‌تواند صدقه خودش را پرداخت کند.

*دعوت از خیران برای سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی  اضافه کرد: در بحث مسکن مددجویی نداریم که زمین داشته باشد و ساخت خانه برایش آغاز نشود، مشکل مسکن برای خانواده‌هایی است که فاقد زمین هستند، درباره غیرمددجویان تسهیلات مسکن و اهدای جهیزیه صورت نمی‌گیرد از طریق پرداخت ۱۰ میلیون تومان وام بدون یک ریال کارمزد مشکلات موردی را حل می‌کنیم.

این مسؤول اظهار کرد: در حوزه وام کارگشایی صندوق امداد ولایت به‌دلیل نداشتن اعتبار در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر پشت نوبت هستند، چنانچه سپرده‌گذاری از طریق خیران صورت بگیرد وام بیشتری پرداخت می‌شود، در این راستا از مردم و خیران می‌خواهیم که پای کار بیایند، با سپرده سپرده‌گذار در هر شهرستان به همان شهرستان وام پرداخت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.