پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درآمدهای مالیاتی از بهترین راه های رفع مشکلات اقتصادی است

0

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی پیش ازظهر پنجشنبه در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی و معاونان آن، مالیات را یکی از بهترین راه‌های رفع مشکلات کشور دانست و گفت: همیشه مشکلات را با نفت و چیزهای دیگر نمی‌توان بر طرف کرد زیرا اداره کشور با یک یا دو محصول شدنی نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد نفتی اقتصاد مطلوبی نیست و از سوی دیگر دولتی‌بودن اقتصاد نیز شدنی نیست چراکه در قانون اساسی بخش خصوصی دارای اهمیت بسیاری است، افزود: مالیات خط ریل اصلی اقتصاد است و باید عدالت، هوشمندی، توزیع درست در آن رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر، بهبود وضعیت معیشت مردم را بیش از توجه به مالیات مهم دانست و گفت: نگاه به مشاغل و عدالت در دریافت مالیات مهم است.

وی عنوان کرد: برای توزیع درست باید هوشمند سازی صورت گیرد و تمام فعالیت کشور در یک بستر الکترونیک، شفاف انجام شود و در بخش مالیات از کسبه جز، صنایع دستی و غیره باید حمایت‌های لازم صورت گیرد و با توجه به عدالت باید مردم را به پرداخت مالیات تشویق کرد.

وی در پایان گفت: در خصوص پرداختی‌های درآمدهای عمومی مالیات به شهرداری و دهیاری باید نظارت کامل برای هزینه کرد آن صورت گیرد.

کد خبر 4969799
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.