پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دانش‌آموزان معلول مازندران برای رفتن به مدرسه مشکل دارند

0

سید حسین قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم دولت در تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان این استان ماهانه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون ماهانه به طور میانگین نیمی از این اعتبارات پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: این میزان اعتبار صرف هزینه ایاب و ذهاب ۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز با معلولیت شدید می شود تا آنها را به ۵۳ مدرسه استثنایی و ۴۲ مرکز آموزشی توانبخشی مشکلات یادگیری برسانند.

قاسمی ادامه داد : با توجه به اینکه خانواده اکثر این دانش آموزان از اقشار کم درآمد جامعه هستند و توان پرداخت هزینه سرویس را ندارند در برخی روزها آنها مجبورند فرزندان خود را به مدرسه نفرستند.

مدیر آموزش استثنایی مازندران گفت: تامین و پرداخت هزینه ایاب و ذهاب ارتباط مستقیم با میزان پوشش تحصیلی این نوع دانش آموزان دارد که مشکلات مالی می تواند تاثیربگذارد.

قاسمی ادامه داد : با پیگیری های انجام شده برای رفع این مشکل و قول مساعد سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور امیدواریم اعتبارات ایاب و ذهاب بطور کامل به دانش آموزان معلول مازندران اختصاص یابد.

وی تعداد نیروهای آموزشی مدارس استثنایی مازندران را یک هزار نفر اعلام کرد،گفت: در شرف بازنشستگی قرار داشتن ۱۶۰ نفر از این نیروها یکی دیگر از دغدغه ها در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد : با اقدامات انجام شده از سوی سازمان استثنایی کشور ۴۰ درصد از این نیروها تامین شده است که برای افزایش راندمان تحصیل این دانش آموزان نیاز است که تمامی نیروهای آموزشی مورد نیاز تامین شود .

مدیر آموزش استثنایی مازندران از نبود مدرسه ویژه برای یکسری از معلولان همچون اوتیسم به عنوان بخش دیگری از مشکلات در حوزه تحصیل این افراد در استان نام برد و گفت : با پیگیری های انجام شده و کمک یک خیر در ساری زمین ۲ هزار متر مربعی برای ساخت مدرسه اوتیسم تامین شده است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.