پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

خورده شدن دو رأس گاو توسط درندگان وحشی در بالاده

در چند روز گذشته، دو رأس گاو در اطراف بالاده توسط درندگان وحشی خورده شده و فقط استخوانی از آنان برجا مانده است.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، در چند روز گذشته، دو رأس گاو در اطراف بالاده توسط درندگان وحشی خورده شده و فقط استخوانی از آنان برجا مانده است.

آقای حسن اسماعیلی صاحب گاوها در باره این ماجرا گفت: «چهار روز پیش که هوا مه‌آلود بود و گاوها طبق معمول هر روز در نزدیکی روستا مشغول چرا بودند، موقع غروب دو رأس از آنها به روستا برنگشتند. از همان شب و روزهای بعد با خانواده‌ام به جست و جو پرداختیم و بعد از سه روز گشتن، اسکلت سر و مهر‌ه‌های کمر و دنده‌های دو رأس از گاوها را میان برف در نزدیکی دکل مخابراتی در حاشیه جاده بالاده به آغوزگاله پیدا کردیم».

وی در باره اینکه چه جانوری گاوها را خورده، گفت: «رد پای پلنگ و گرگ در محل خورده شدن روی برفها دیده شده است».

آقای اسماعیلی در باره پیگیری از محیط زیست برای دریافت خسارت خوردن شدن گاوها توسط حیوانات وحشی گفت: «به ما گفتند که چون گاوهایتان را گرگ خورده، خسارت مالی به شما تعلق نمی‌گیرد».

لازم به ذکر است که گاوداری یکی از شغل‌های اصلی اهالی بومی بالاده و روستاهای اطراف و گاه تمام سرمایه‌شان است که اینگونه نابود می‌شود و جا دارد اداره کل محیط زیست مازندران این موضوع را بررسی و نسبت به پرداخت خسارت به دامدار اقدام نماید.

اگر سازمان محیط زیست، جوامع محلی را بهترین حافظان حیات وحش و محیط زیست می‌داند و تاکید بر آسیب نرساندن به گوشتخواران وحشی در صورت حمله به دام‌ها را دارد، در چنین مواقعی هم باید طبق قانون نسبت به پرداخت خسارت احساس مسئولیت کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.