پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برای توسعه مازندران به عملکرد بنیاد ملی نخبگان نیاز داریم/ نفوذ انقلاب اسلامی در جهان بر پایه علم است

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای بنیاد ملی نخبگان استان در دفتر نمایندگی ولی فقیه مرکز استان اظهار کرد: آینده، درخشش و نفوذ انقلاب ما در جهان بر پایه علم است و باید بر روی علم تاکید کنیم و در این زمینه رشد کنیم.

وی گفت: تا زمانی که تولید علم به بدنه اجرایی کشور وصل نشود، بدنه اجرایی حرکت نخواهد کرد یا کند حرکت می‌کند، در نتیجه چنانچه ساز و کاری نداشته باشیم تا علم به بدنه مملکت وصل شود فایده‌ای در پی نخواهد داشت.

محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: ممکن است بعضی موانع وجود داشته باشد و بخواهند نخبگان را بدبین و مایوس کنند اما بخشی از فرار مغزها انگیزه سیاسی دارد، آن‌ها قطعا فقط به دنبال علم نخبگان ما نیستند بلکه انگیزه سیاسی دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه ما رتبه شانزدهم جهان در تولید علم را کسب کردیم، اظهار کرد: باید این توجه به این موضوعات در کشور ملموس باشد، بنیادهای نخبگان، استعدادهای درخشان و چنین نهادهایی را ایجاد کردیم اما ماحصل از آن کشورهای دیگر است چون زمینه استفاده از آن‌ها در کشور وجود ندارد.

وی یادآور شد: تا زمانی که الزام و راهکارهای الزام قانونی وجود نداشته باشد کارها به‌درستی پیش نمی‌رود، بنیاد نخبگان باید ساز و کار اجرایی داشته و قانونی ایجاد شود تا علوم ایجاد شده الزاما در کشور عملی شوند، در این راستا کارها قانونی دنبال شود نه توصیه‌ای!

وی با بیان اینکه متاسفانه از یک طرف به‌فکر  افزایش بودجه پژوهشی هستیم ولی از طرفی از آن استفاده نمی‌شود، گفت: این صحیح نیست، ما برای توسعه مازندران به عملکرد بنیاد ملی نخبگان نیاز داریم، الگوی توسعه استان باید از طریق این بنیاد به دستمان برسد. 

 /۸۶۰۴۸/ج/س




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.